بولتون: عدم توافق با ترامپ در مورد افغانستان مرا وادار به استعفا کرد

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر اخطار آمریکا به چین
اخطار آمریکا به چین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا در کتاب خاطرات خود به نام "اتاق اتفاق" دلیل استعفای خود را عدم توافق با رئیس جمهور در مورد افغانستان عنوان نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در کتاب جدیدش به نام «اتاق اتفاق» که مشتمل بر 570 صفحه و 15 فصل است به موضوعات محتلف از جمله افغانستان اشاره کرده است.

دستیار سابق ریاست جمهوری ایالات متحده برای امنیت ملی، روز سه شنبه در مصاحبه با فاکس نیوز گفت پس از آنکه، رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ،  ایده دعوت از نمایندگان طالبان به اقامت گاه تابستانی کمپ دیوید را مطرح کرد، تصمیم به استعفا گرفت. 

بولتون: ترامپ معتقد است که آمریکا در افغانستان شکست خورده و باید از آنجا خارج شود - اسپوتنیک افغانستان
بولتون: ترامپ معتقد است که آمریکا در افغانستان "شکست خورده "و باید از آنجا خارج شود

وی گفت: "من استعفا  نامه‌ای خود را از قبل آماده کردم. اما این تصمیم به تدریج قوی ترشد  و تصمیم ترامپ برای دعوت از طالبان به کمپ دیوید،آخرین مرحله تحمل سیاست های اشتباه و غیر مسئولانه رئیس جمهور بود، که مرا کاملا وادار به استعفا کرد.

در بخشی دیگری از کتاب پرماجرای جان بولتون مشاور امنیت ملی ایالات متحده جنگ افغانستان یک ناکامی کامل از دیدگاه دونالد ترامپ دانسته شده است.

در یک بخشی از کتابش آمده است که، رئیس جمهور ترامپ در یک نشست در هشتم نوامبر در کاخ سفید حضور نظامی آمریکا در افغانستان را راهبرد اشتباه و شرم آور خواند. 

در کتاب جان بولتون از زبان رئیس جمهور ترامپ همچنین آمده است که ایالات متحده امریکا در افغانستان شکست خورده است و بگذارید روسیه به مشکل داعش در آن کشور رسیدگی کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала