حذف مقاله های ضد سئول از منابع اینترنتی کوریای شمال

© AP Photo / Dita Alangkaraحذف مقاله های ضد سئول از منابع اینترنتی کوریای شمال
حذف مقاله های ضد سئول از منابع اینترنتی کوریای شمال - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منابع اینترنتی کوریای شمالی به گونه گسترده مقاله های تبلیغاتی ضد سئول را از سایت های خارجی شان حذف می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "یونهاپ" پس از آنکه کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی دستور توقف اقدام نظامی علیه همسایه جنوبی را صادر کرد. منابع اینترنتی خارجی تبلیغاتی  کوریای شمالی به گونه گسترده حذف مقاله های را که ماهیت انتقادی از کوریای جنوبی دارد، آغاز نموده است.

بر اسای گزارش حدود 13 مقاله در نیمه های شب -  6 ساعت پس انتشار اعلامیه رهبر این کشور در خصوص تعلیق  اقدامات نظامی علیه سئول،از سایت های تبلیغاتی کوریای شمالی حذف شدند.

کیم جونگ اقدام نظامی علیه کوریای جنوبی را به تعویق انداخت - اسپوتنیک افغانستان
کیم جونگ اقدام نظامی علیه کوریای جنوبی را به تعویق انداخت

شایان ذکر است که پیش ازاین  درجلسه مقدماتی کمیسیون نظامی، کیم جونگ اون "تمام طرح و برنامه‌های عملیاتی نظامی علیه کوریای جنوبی" را متوقف کرد و به حالت تعلیق درآورد.

 این در حالی است که به دنبال انتشار اعلامیه های تبلیغاتی ضد کوریای شمالی در مرز مشترک دو کوریا توسط مخالفان فراری دولت پیونگ یانگ به سئول، کوریای شمالی نیز تصمیم گرفت مقابله به مثل کند و اعلامیه های تبلیغاتی عیله همسایه جنوبی منتشر کرد.

گزارش ها حاکی است کوریای شمالی 12 میلیون اعلامیه و سه هزار بالون تبلیغاتی علیه کوریای جنوبی آماده کرده بود.

ارسال اعلامیه های تبلیغاتی به کوریای جنوبی یکی از اقدامات تلافی جویانه ای بود که کوریای شمالی قول داد در پاسخ به اعلامیه های ضد پیونگ یانگ که تعدادی از فراری های کوریای شمالی مقیم سئول از طریق بالن های بزرگ به کوریای شمالی ارسال می کنند، بکار گرفته است.

کوریای شمالی که به اقدامات تبلیغاتی همسایه جنوبی خود در نواحی مرزی چندین بار هشدار داد و سرانجام روز سه شنبه گذشته دفتر ارتباطات میان دو کوریا را منفجر و تخریب کرد تا پیام هشداری به سئول ارسال کرده باشد. 

کوریای شمالی هم‌چنین در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که با شروع این اقدامات علیه کوریای جنوبی با این کشور به عنوان "دشمن" روبرو خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала