کیم جونگ اقدام نظامی علیه کوریای جنوبی را به تعویق انداخت

© AFP 2023 / Saul Loebکیم جونگ اقدام نظامی علیه کوریای جنوبی را به تعویق انداخت
کیم جونگ اقدام نظامی علیه کوریای جنوبی را به تعویق انداخت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبر کوریای شمالی دستور توقف اقدام نظامی علیه همسایه جنوبی این‌کشور را صادر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل "یونهاپ"،  کیم جونگ اون؛ رهبر کوریای شمالی در نشست کمیسیون نظامی این کشور دستور داده است تا «اقدام نظامی علیه کوریای جنوبی» تعلیق شود.

بر این اساس، کیم جونگ اون برنامه اقدام نظامی علیه همسایه جنوبی را متوقف کرد. در جلسه دولت کوریای شمالی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، بر اهمیت توقف فعالیت‌های شبکه‌های کوریای جنوبی تاکید شد.

آمادگی کوریای شمالی برای  انتقام از کوریای جنوبی  - اسپوتنیک افغانستان
آمادگی کوریای شمالی برای "انتقام سخت" از کوریای جنوبی

طبق توافق نامه نظامی بین دو کوریا در 19 سپتامبر 2018، در امتداد مرز بین دو کوریا پرواز هواپیما‌ها و پهپاد‌ها ممنوع است. اما پیونگ یانگ تهدید کرده است که این پیمان را باطل کرده و سایر پروژه‌های مشترک را متوقف خواهد کرد.

هفته گذشته، کوریای شمالی در واکنش به بی توجهی همسایه جنوبی خود در خصوص توزیع اوراق تبلیغاتی بر ضد دولت پیونگ یانگ، دفتر هماهنگی ارتباطات بین دو کوریا در شهر کائسونگ واقع در منطقه غیر نظامی مرزی را منفجر کرد. پیونگ یانگ پیشتر در این خصوص به همسایه جنوبی خود هشدار داده بود.

مقامات کوریای شمالی پیش از این گفته بودند کوریای جنوبی به رغم توافقی که کرده است مانع انتشار ورقه های تبلیغاتی علیه دولت پیونگ یانگ نمی‌شود. این موضوع باعث شد کیم یو جونگ، خواهر کیم جونگ اون -رهبر کوریای شمالی- ضمن هشدار به سئول از سقوط یک دفتر ارتباطی «بی‌فایده» در شهر مرزی کائسونگ خبر دهد.

کوریای جنوبی در قبال این اقدامات بیشتر ابراز تاسف کرده و خواستار توقف تبلیغات علیه خود شده بود اقدامات روزهای اخیر کوریای شمالی باعث شد تا وزیر وحدت کوریای جنوبی از مقامش استعفا کند.

هفته گذشته همچنین در میان افزایش نگرانی ها نسبت به اقدام نظامی کوریای شمالی علیه کوریای جنوبی، خبرگزاری یونهاپ به نقل از منابع نظامی گزارش کرد که پیونگ یانگ گروه های کوچکی از سربازانش را به پاسگاه های مرزی اعزام کرده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала