خاطرات بولتون؛ ترامپ به طالبان از عواقب نقض توافق صلح هشدار داده است

© Sputnik / Aleksey Vitvitskiy /  مراجعه به بانک تصاویر خاطرات بولتون؛ ترامپ به طالبان از عواقب نقض توافق صلح هشدار داده است
خاطرات بولتون؛ ترامپ به طالبان از عواقب نقض توافق صلح هشدار داده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جان بولتون مشاور پیشین امنیت ملی امریکا در کتاب خاطراتش گفته است که دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری امریکا هشدار داده است که اگر طالبان توافق‌نامه صلح را نقض کنند، افغانستان را به میلیون قطعه پارچه خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، جان بولتون در کتاب‌اش به نقل از دونالد ترامپ در باره توافق با طالبان نگاشته است: «بیایید این توافق را بزرگ کنیم و نشان بدهیم که این توافق عالی است. اما اگر طالبان کار بدی انجام داد که منظورش به نظر من این بود که موافقت‌نامه را نقض کنند، کشور لعنتی شان را به یک میلیون قطعه تبدیل خواهیم کرد».

افغانستان در کتاب بولتون؛ ترامپ همیشه از فساد مقامات افغان شکایت داشت - اسپوتنیک افغانستان
افغانستان در کتاب بولتون؛ ترامپ همیشه از فساد مقامات افغان شکایت داشت

آقای بولتون نوشته است که دونالد ترامپ در یک نشست گفت، امریکا در جنگ افغانستان شکست خورده و طالبان می‌دانند که واشنگتن را شکست می‌دهند. به نقل از ترمپ آمده است: «راهبرد من که با مشورت جنرال‌ها در سال 2017 تدوین شد تا طالبان و پاکستان را تحت فشار قرار دهد، اشتباه بود و هرگز ما را با جایی نرساند که می‌خواستیم. همه چیز را از دست دادیم. ناکامی مطلق بود، ضایعه بود. شرم آور است. این همه تلفات، نفرت دارم که در باره اش حرف بزنم».

جان بولتون مشاور پیشین امنیت ملی امریکا همچنان گفته است: «من بهترین کاری را که می توانستم درین کتاب کردم و بر آنچه که درین کتاب گفته شده اعتماد دارم ممکن بعضی ها با آن موافق نباشند اما من آماده هستم که در مورد آن صحبت کنم».

در کتاب خاطرات جان بولتون آمده است که زلمی خلیل‌زاد مذاکرات با طالبان را محرمانه و تنها زیر نظر مایک پمپئو، وزیر خارجه امریکا پیش می‌برد و نخواست تا نسخه‌ای از متن توافق با طالبان به مشاور امنیت امریکا بدهد.

در نتیجۀ گیری کتاب آمده که دونالد ترامپ مسوول پیامدهای نظامی و سیاسی توافق با طالبان در آینده خواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала