چهار کارمند بلند رتبه‌ی بانک مرکزی به اتهام فساد به دادستانی کل معرفی شدند

© Photo / FB / AGOچهار کارمند بلند رتبه‌ی بانک مرکزی به اتهام فساد به دادستانی کل معرفی شدند
چهار کارمند بلند رتبه‌ی بانک مرکزی به اتهام فساد به دادستانی کل معرفی شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بانک مرکزی کشور اعلام کرده است که چهار کارمند بلندرتبه‌ی این بانک به اتهام فساد اداری برکنار و به دادستانی کل معرفی شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، بانک مرکزی افغانستان امروز پنجشنبه، (25جون) با نشر خبری در صفحه رسمی فیسبوک اعلام کرده است که براساس فیصله اخیر شورای عالی د افغانستان بانک، عالی ترین مرجع تصمیم گیری بانک مرکزی، چهارکارمند بلند رتبه متهم به فساد در هفت پرونده، از وظیفه سبک دوش و پرونده های شان جهت بررسی های بیشتر به اداره محترم لوی سارنوالی فرستاده خواهد شود.

کارمندان ممنوع الخروج شده وزارت مالیه تاکنون به سارنوالی معرفی نشده‌اند - اسپوتنیک افغانستان
کارمندان ممنوع الخروج شده وزارت مالیه تاکنون به سارنوالی معرفی نشده‌اند

خبرنامه افزوده است که این افراد در هفت پرونده به فساد متهم اند و پرونده‌ی آنان پس از ارزیابی و بررسی در بانک مرکزی، برای بررسی بیشتر به دادستانی کل محول شده است.
از سویی هم در خبرنامه آمده است که جهت با ثبات نگه داشتن ارزش پول افغانی و سیستم مدرن بانکداری، نیاز جدی است تا درگام نخست در برابر فساد از خود این اداره اقدامات جدی صورت گیرد و رهبری بانک مرکزی و شورای عالی در برابر هرگونه فساد مطابق به قانون اقدامات خواهند نمود.
گفتنیست که 68 کارمند وزارت مالیه و گمرک ها به دستور شفاعی رئیس جمهور ممنوع الخروج شدند. ریاست جمهوری می گوید که این کار برای مبارزه با فساد صورت گرفته است.
اداره امور ریاست جمهوری در یک نامه گفته است که تا زمانی که مشکلات در وزارت مالیه حل نشوند، تمامی کارمندان وزارت مالیه باید برای سفر از ریاست جمهوری اجازه بگیرند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала