از بین بردن ویروس کرونا در 25 ثانیه

CC BY 2.0 / NIAID-RML / از بین بردن ویروس کرونا در 25 ثانیه
از بین بردن ویروس کرونا در 25 ثانیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان روش از بین بردن ویروس کرونا را در 25 ثانیه پیدا کردند. 
شناسایی بیش از ۴۰ هزار بیمار کرونایی در امریکا - اسپوتنیک افغانستان
شناسایی بیش از ۴۰ هزار بیمار کرونایی در امریکا

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان آزمایشگاه ملی بیماریهای عفونی (NIEDL) دانشگاه بوستون، به همراه شرکت Signify، در جریان 25 ثانیه راهی برای ریشه کن کردن ویروس کرونا پیدا کرده اند.

این دانشمندان خاطرنشان كرده اند: اشعه ماوراء بنفش لامپهای ویژه بطور موثری SARS-CoV-2 را غیرفعال می كند. کارشناسان در طول آزمایش، مواد آلوده به ویروس را با دوزهای مختلف پرتوهای فرابنفش از لامپ ها درمان کردند. در این آزمایش های آنها معلوم شد، که با دوز 5 مگاوول در هر سانتیمتر مربع، گسترش ویروس کرونا در شش ثانیه 99 درصد کاهش می یابد. هنگامی که در معرض 22 مگاوول در هر سانتی متر مربع قرار بگیرد، ویروس تقریباً به طور کامل در 25 ثانیه از بین می رود.

در اوایل ماه جون، دانشمندان امریکایی و چینی به این نتیجه رسیدند، که افراد ممکن است هرگز آنتی بادی بر ضد ویروس کرونا ایجاد نکنند، زیرا در بعضی موارد پس از بهبودی بیمار این انتی بادی ها ناپدید می شوند. کارشناسان با مطالعه ظاهر ایمنی در کارکنان پزشکی در ووهان، که به کانون ویروس کرونا تبدیل شده بود، به این نتیجه رسیدند. پزشکان در مراحل نخستین گسترش ویروس کرونا با بیماران آلوده تماس مستقیم داشتند. معلوم شد، که حداقل یک چهارم از 23 هزار پزشک مورد مطالعه می توانند به ویروس کرونا آلوده شوند، با این حال، تنها 4 درصد آنتی بادی ها را تولید می کنند.

یادآوری می کنیم، که شمار بیماران دچار شده به ویروس کرونا در جهان به بیش از 9.4 میلیون نفر رسیده است. در جریان این بیماری همه گیر 482184 نفر جان باخته اند و بیش از 4.72 میلیون نفر درمان شده اند. گسترش بیماری ویروس کرونا در آغاز ماه دسمبر سال 2019 از شهر ووهان چین آغاز شد و در 11 مارس سازمان جهانی بهداشت این ویروس را همه گیر اعلام کرد. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала