انتقاد گروه های مخالف دولت پاکستان از عمران خان به خاطر «شهید» خواندن بن لادن 

© AFP 2023 / Jewel Samadانتقاد گروه های مخالف دولت پاکستان از عمران خان به خاطر «شهید» خواندن بن لادن 
انتقاد گروه های مخالف دولت پاکستان از عمران خان به خاطر «شهید» خواندن بن لادن  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه های مخالف دولت پاکستان از نخست وزیر این کشور به خاطر «شهید» خواندن رهبر پیشین القاعده انتقاد کردند. 
آیا پسر بن لادن در افغانستان حضور دارد؟ - اسپوتنیک افغانستان
بن لادن قصد ترور اوباما را داشت

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه محلی داون پاکستان نوشت، که گروه های مخالف دولت پاکستان از عمران خان به خاطر شهید خواندن اسامه بن لادن رهبر شبکه تروریستی القاعده انتقاد کردند. 

خواجه آصف یکی از رهبران اتحادیه مسلمانان پاکستان، گفت: "عمران خان اسامه بن لادن را شهید خواند. بن لادن تروریسم را به سرزمین ما آورد، آیا او یک تروریست درونی بود و نخست وزیر او را شهید نامید؟".
بلاول بوتو زرداری رئیس حزب مردم پاکستان، به نوبه خود اظهار داشت، که اظهارات نخست وزیر مطابق با "داستان او برای جلب افراط گرایی خشونت آمیز" است.
شهباز جیل دستیار ویژه رئیس دولت، به این بحث پیوست و این مشاور گفت: "درباره سخنان نخست وزیر در مجلس شورای ملی: همانطور که توضیح داده شد، وی دو بار از کلمه «کشته شد» در پیوند با بن لادن استفاده کرده است".

روز پنجشنبه عمران خان نخست وزیر  پاکستان با سخنرانی در پارلمان این کشور، در پیوند با پیوندها با ایالات متحده به سخنرانی پرداخت و گفت، كه امریكایی ها به ایبت آباد آمدند و اسامه بن لادن شهید را کشتند.

یادآوری می کنیم، که اسامه بن لادن رهبر سازمان تروریستی القاعده  که مسئولیت یورش های 11 سپتامبر 2001 بر ایالات متحده را بر عهده گرفت. بن لادن در جریان یورش ضد تروریستی ایالات متحده به پاکستان در سال 2011 نابود شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала