دولت افغانستان ۳۸۹۱ زندانی گروه طالبان را آزاد کرده است

© Photo / Sediq Sediqqi / Sediq Sediqqiدولت افغانستان ۳۸۹۱ زندانی گروه طالبان را آزاد کرده است
دولت افغانستان ۳۸۹۱ زندانی گروه طالبان را آزاد کرده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
 سخنگوی ریاست ‌جمهوری افغانستان گفت، که دولت افغانستان، تا اکنون ۳۸۹۱ زندانی گروه طالبان را آزاد کرده است.
صدیقی: زمان گفتگوهای رو در رو میان حکومت و طالبان تعین نشده است - اسپوتنیک افغانستان
صدیقی: اراده طالبان برای برقراری صلح در کشور ضعیف است

به گزارش اسپوتنیک، صدیق صدیقی سخنگوی ریاست‌ جمهوری افغانستان امروز شنبه (۷ سرطان) در یک نشست خبری گفت، که دولت افغانستان، تا کنون ۳۸۹۱ زندانی طالب را آزاد کرده و انتظار دارد که گروه طالبان نیز، نیروهای امنیتی و دفاعی‌ را که نزد این گروه اسیر اند، آزاد کند.

او افزود، که هیأت مذاکره‌ کننده‌ی دولت آماده و نزدیک به چهار هزار زندانی طالب نیز آزاد شده و در حال حاضر، هیچ مانعی برای آغاز گفت‌وگوهای میان افغانستانی وجود ندارد.

صدیقی گفت: "دولت افغانستان، گام‌های بزرگی برای برقراری صلح برداشته، اما گروه طالبان هنوز هم به خشونت ادامه داده و همواره به پروسه‌ی صلح آسیب زده است. گروه طالبان، مانع هنوز هم در برابر صلح مانع ایجاد می‌کند".

 سخنگوی ریاست‌ جمهوری افغانستان همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت، که کاهش بیش از چهار هزار سرباز امریکایی از افغانستان، هیچ تأثیری بر وضعیت امنیتی این کشور نخواهد گذاشت.

او افزود: "مناسبات دولت‌های افغانستان و امریکا، بر اساس تعهدات دو جانبه و دوامدار استوار است و کاهش نیروهای امریکایی، روی امنیت کشور تأثیری نمی‌گذارد. نیروهای امنیتی و دفاع، از حمایت دوامدار مأموریت حمایت قاطع برخوردار خواهند بود".

یادآوری می نیم، که  تا کنون، ۶۰۰ زندانی دولتی نیز از سوی گروه طالبان آزاد شده است. گفته‌ می‌شود که پس از تبادله‌ی پنج هزار زندانی طالب با یک هزار زندانی دولتی، گفت‌وگوهای مستقیم میان نمایندگان دولت افغانستان و گروه طالبان، آغاز خواهد شد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала