تهدید کوریای شمالی به حمله اتمی به آمریکا

© REUTERS / KCNAتهدید کوریای شمالی به حمله اتمی به آمریکا
تهدید کوریای شمالی به حمله اتمی به آمریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در ادامه تنش ها میان آمریکا و کوریای شمالی پیونگ یانگ اعلام کرده که تنها راه پاسخ به تهدیدات هسته‌ای از سوی آمریکا استفاده از سلاح اتمی است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از U.S. News دولت کوریای شمالی با تهدید به استفاده از سلاح اتمی علیه آمریکا اعلام کرد این تنها راه باقی مانده در مقابله با تهدیداتی است که از سوی دولت دونالد ترامپ دریافت می‌کند.

دولت کوریای شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد دولت پیونگ یانگ به منظور از بین بردن تهدیدات هسته‌ای از سوی آمریکا، تمامی تلاش خود از طریق مذاکره و نیز قوانین بین المللی بکار گرفت، اما همه این تلاش‌ها بیهوده پایان یافت. کوریای شمالی تاکید کرد تنها گزینه باقی مانده در مقابل تهدید هسته‌ای استفاده از سلاح هسته‌ای است.

خبرگزاری رسمی دولت کوریای شمالی روز جمعه اعلام کرد: هیچ کشوری در دنیا تاکنون به اندازه کوریای شمالی از تهدیدات هسته‌ای آسیب ندیده است. برای مردم ما، تهدید هسته‌ای اصلاً مفهومی انتزاعی نیست، بلکه تجربه واقعی و ملموس است.

کوریای شمالی تهدید  به نابودی آمریکا کرد - اسپوتنیک افغانستان
کوریای شمالی تهدید به نابودی آمریکا کرد

پیشتر کوریای جنوبی و آمریکا از کوریای شمالی خواستند تا تعهدات خود برای خلع سلاح هسته‌ای و خلع تسلیحاتی را که در مذاکرات قبلی وعده آن را داده، اجرایی کند؛ همچنان که این دو کشور هم پیمان اعلام کردند به ادامه مسیر دیپلماتیک با هدف دستیابی به خلع تسلیحاتی کوریای شمالی ادامه خواهند داد.

این در حالی است که آمریکا پس از نشست چندباره سران پیونگ‌یانگ و واشنگتن، از عمل به وعده‌های خود سر باز زده و در نهایت موجب بی‌نتیجه ماندن این مذاکرات شده است.

گفتنی است دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا می‌خواست که از راه  مذاکره با کوریای شمالی، در عرصه سیاست خارجی به دستاوردی برسد اما اقدامات اخیرکوریای شمالی به ویژه آنها که به تشدید تنش با کوریای جنوبی منجر شده است؛ گویای ناکامی ترامپ در رسیدن به این هدف است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала