سناتوران امریکایی خواهان اعطای پناهندگی به هندوهای افغانستان شدند

© Photo / Embassy of the Islamic Republic of Afghanistan - New Delhiسناتوران امریکایی خواهان اعطای پناهندگی به هندوهای افغانستان شدند
سناتوران امریکایی خواهان اعطای پناهندگی به هندوهای افغانستان شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بیست سناتور امریکایی، در نامه‌یی به وزیر خارجۀ ایالات متحده، خواهان دادن پناهند‌گی به شهروندان هندو و سیک افغانستان شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک نقل از طلوع نیوز، آنان، با ابراز نگرانی از وضعیت امنیتی در افغانستان، گفته‌اند که این شهروندان افغانستان با تهدید داعش و چالش‌های آزار و اذیت روبه‌رو استند.

شهروندان هندو و سیک افغانستان، در سال‌های اخیر آماج حمله‌هایی در کابل، ننگرهار و دیگر شهرهای افغانستان قرار گرفته‌اند.

الیس ویلز: من عمیقاً نگران امنیت سیک‌ها در افغانستان هستم - اسپوتنیک افغانستان
الیس ویلز: من عمیقاً نگران امنیت سیک‌ها در افغانستان هستم

در ماه مارچ سال روان میلادی، مهاجمان بر عبادت‌گاۀ این شهروندان افغانستان در کابل حمله کردند که در آن 25 تن جان باختند.

در بخشی از نامۀ سناتوران امریکایی آمده‌است: «جوامع سیک و هندو در افغانستان بدلیل مذهب خود با یک تهدید جدی از سوی داعش روبه‌رو هستند. برای محافظت از آزادی مذهبی، ما فوراً از پمپئو وزیر خارجه می‌خواهیم که برای دفاع از این اقلیت‌های مذهبی اقدامات بنیادی انجام دهد».

در همین حال، با گذشت در حدود دو هفته از ربوده شدن یک شهروند سیک در پکتیا هنوز هم از سرنوشت او خبری نیست.

نماینده‌گان شهروندان هند و سیک کشور حکومت را به کوتاهی در تأمین امنیت خود شان متهم می‌کنند.

نادان سینگ، دو هفته پیش در ولسوالی سمنگی پکتیا ربوده شد. همسر نادان سینگ، در نامه‌یی به نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند خواسته‌است تا در رهایی او کمک کند.

نرندر سنگ خالصه، نمایندۀ اهل هنود در مجلس نماینده‌گان گفت: «اگر حکومت تدابیر امنیتی جدی و حق و حقوق ما را ندهد و ممکن ما وطن را ترک کنیم و از این خاک برویم».

طارق آرین، سخنگوی وزارت امور داخله نیز بیان داشت: «وزارت امور داخله مسوول تأمین امنیت همه شهروندان است و به خصوص توجه به شهروندان اهل هنود متمرکز است».

در همین حال، منطقۀ شور بازار کابل، محله‌یی که شماری از شهروندان هندو و سیک زنده‌گی می‌کنند، پس از حملۀ ماه مارچ گروۀ داعش وضعیت دیگری به خود گرفته‌است.

باشنده‌گان این منطقه، می‌گویند پس از آن حمله آرامش ندارند.

بربنیاد نامۀ سناتوران امریکایی، شمار شهروندان سيك و هندو در افغانستان به 250 هزار تن می‌رسیده‌است اما اكنون به‌دليل تهدیدهای امنیتی و آزار و اذيت چند دهه اخیر، شمار آنان به كمتر از یک هزار کاهش یافته‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала