دانشمندان: کرونا ماه‌ها پیش از شیوع آن در چین در اسپانیا ظاهر شده است

CC BY 2.0 / NIAID-RML / Novel Coronavirus SARS-CoV-2Новый коронавирус SARS-CoV-2 под микроскопом
Новый коронавирус SARS-CoV-2 под микроскопом - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروهی از محققان اسپانیا اعلام نمودند که کرونا ویروس نوع SARS-CoV-2 احتمال دارد برای نخستین ‌بار در ماه مارچ سال گذشته در کانالیزاسیون های بارسلونا پیدا شده باشد.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان اسپانیایی ادعا نمودند که شواهد COVID-19 را در یک نمونه از کانالیزاسیون شهر بارسلونا در ماه مارچ 2019 کشف کرده‌اند که در کمال تعجب، از وجود این ویروس 9 ماه پیش از شیوع کروناویروس جدید در چین حکایت دارد.

شف حضور ژنوم کروناویروس جدید در اسپانیا پیش از زمانی که شیوع آن در چین اعلام شد، اگر تأیید شود، حاکی از آن خواهد بود که این بیماری ممکن است خیلی زودتر از آنچه جامعه علمی تصور می‌کند، ظاهر شده باشد.

بیل گیتس درباره خطر ناکارآیی واکسن ویروس کرونا هشدار داد - اسپوتنیک افغانستان
بیل گیتس درباره خطر ناکارآیی واکسن ویروس کرونا هشدار داد

یک گروه در دانشگاه بارسلونا که از اواسط ماه آپریل سال جاری کانالیزاسیون ها را برای شناسایی شیوع‌های احتمالی جدید آزمایش می‌کرد، آزمایش‌هایی را روی نمونه‌های قدیمی‌تر انجام داد و دریافت که این ویروس در تاریخ 15 جنوری سال 2020 یعنی 41 روز قبل از مشخص شدن اولین ابتلای رسمی در بارسلونا وجود داشته است.

محققان دانشگاه بارسلونا نتایج خود را در تاریخ 13 جون به صورت آنلاین گزارش دادند. بخش اعظم مطالعه آنها به طور مفصل به وجود کروناویروس در اوایل سال 2020 در نمونه فاضلاب "کانالیزاسیون" بارسلونا پرداخته است. با این حال، این یافته شگفت آور که وجود کروناویروس را در مارچ 2019نشان می‌دهد، در پایان مقاله به شکل مختصر ذکر شده است.

آنها آزمایش‌های نمونه را بین جنوری 2018 و دسامبر 2019 انجام دادند و وجود ژنوم ویروس را در یکی از آنها که در 12 مارچ 2019 نمونه برداری شده بود، تشخیص دادند.

"آلبرت بوش" سرپرست این مطالعه گفت: سطح ویروس SARS-CoV-2 در این نمونه پایین اما مثبت بود.

اکنون محققان دانشگاه بارسلونا آزمایشات خود را تکرار می‌کنند تا تأیید کنند که واقعاً ویروس SARS-CoV-2   از ماه مارچ 2019 در شهر بارسلونا وجود داشته است یا خیر.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала