واکنش سفارت روسیه به مقاله نیویورک تایمز در خصوص حمایت مالی مسکو از طالبان

© AFP 2023 / Shawn ThewЗдание Российского посольства в Вашингтоне
Здание Российского посольства в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفارت روسیه در واشنگتن اعلام کرد که پس از نشر گزارش جعلی روزنامه نیویورک تایمز در خصوص حمایت مسکو از طالبان، پیام های تهدید آمیزی را دریافت کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، اخیرا روزنامه آمریکایی New York Times در مقاله‌ای نوشت: مقامات اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده اند که یک واحد اطلاعات نظامی روسیه به صورت مخفیانه به شبه‌نظامیان مرتبط با طالبان برای کشتن نیرو‌های ائتلاف و نظامیان آمریکایی در افغانستان پاداش پیشنهاد داده است.

بنا بر این ادعا، این اتفاق گویا در بحبوحه گفتگو‌های صلح برای پایان دادن به جنگ طولانی در افغانستان رخ داده است.

سفارت روسیه در واشنگتن در واکنش به نشر این مقاله در حساب کاربری خود در توییتر خطاب به این روزنامه آمریکایی نوشت: «پخش اخبار جعلی تهدید کننده زندگی را هرچه زودتر متوقف کنید».

دیپلمات‌های روسیه همچنین از مقامات آمریكایی خواستند تا "اقدامات مؤثری برای تأمین و تحقق تعهدات بین‌المللی خود تحت كنوانسیون وین در مورد روابط دیپلماتیک سال 1961 انجام دهند". سفارت روسیه برای شهادت، تصاویری از یک کاربر توییتر را که پس از نشر این مقاله به آدرس کارمندان سفارت روسیه در واشنگتن ارسال شد، ضمیمه نموده است.

پیشتر روزنامه نیویورک تایمز به نقل از برخی منابع گویا آگاه مدعی شد یک واحد اطلاعات نظامی روسیه به شبه نظامیان مرتبط با طالبان برای کشتن نظامیان آمریکایی در افغانستان پاداش پیشنهاد داده است.

سفارت روسیه در افغانستان و مقام های روس پیش از این بارها گزارش های مربوط به کمک روسیه به طالبان را تکذیب کرده بود و آنها را " اقدامات مهندسی شده برای بی اعتبار کردن نگرش سازنده مسکو در ساختن یک افغانستان صلح آمیز و پایدار دانسته بود. "  

 ایالات متحده در سال 2001 در افغانستان عملیات نظامی علیه طالبان را آغاز کرد. واشنگتن در توضیح حضور نظامی خود در افغانستان اعلام کرد که طالبان به شبه نظامیان القاعده، که حملات 11 سپتامبر را انجام داده بودند ، پناه داده است.  درنتیجه حکومت نظامی طالبان سرنگون شد

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала