بایدن: ترامپ جان نظامیان امریکایی را به خطر انداخته است

© AP Photo / Matt Rourkeبایدن: ترامپ جان نظامیان امریکایی را به خطر انداخته است
بایدن: ترامپ جان نظامیان امریکایی را به خطر انداخته است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده امریکا دونالد ترامپ را به خیانت به نظامیان امریکایی در افغانستان متهم کرد.

به گزارش اسپوتنیک جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور پیشین امریکا و نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری شنبه در یک سخنرانی مجازی گفت: اگر گزارش تایمز صحت داشته باشد، نشانگر یک افشاگری واقعا شوکه‌کننده است و خصوصا اینکه ترامپ از انجام اقدامات تلافی‌جویانه بازمانده است. این مساله نشانگر شکست ترامپ در حفاظت از جان نظامیان آمریکایی در افغانستان و ایستادن مقابل روسیه است.

واکنش وزارت خارجه روسیه به گزارش نیویورک تایمز درباره پیوند روسیه و طالبان: نوشته های بیهوده - اسپوتنیک افغانستان
واکنش وزارت خارجه روسیه به گزارش نیویورک تایمز درباره پیوند روسیه و طالبان: نوشته های بیهوده

وزارت امور خارجه روسیه گزارش روزنامه نیویورک تایمز درباره دخالت روسیه در کشتار نظامیان امریکایی را نوشته های بیهوده و بی پایه خواند.

گروه طالبان نیز گزارش یک روزنامه‌ امریکایی درباره پیوند این گروه با روسیه در افغانستان را رد کرد و گفت که طالبان چنین پیوندی با یک سازمان اطلاعاتی کشوری دیگر نداشته و این گزارش صحت ندارد و این ادعاها برای بدنام کردن ما است.

کاخ سفید همچنان گزارش این روزنامه را نادرست خواند و ادعا کرد که سازمان اطلاعات چیزی به ترامپ گزارش نکرده است.

بایدن گفت: من گزارش روز گذشته نیویورک تایمز را یک شوک وحشتناک می‌دانم. بر اساس این مطلب که نیویورک تایمز گزارش می دهد که اطلاعات امریکایی به این نتیجه رسیده است که ارتش روسیه .... به این گروه افراطی در افغانستان برای قتل جایزه پیشنهاد داده است. برای کشتن سربازان ما ... اگر این گزارش صحت داشته باشد و ترامپ ماه ها از این اطلاعات آگاه بوده است ... این خیانت به مقدس ترین خدمتی است که ارتش ما انجام می دهد.

یادآوری می‌کنیم، که بر پایه گزارش نیویورک تایمز، سازمان اطلاعات روسیه به صورت پنهانی شبه‌ نظامیان وابسته به طالبان را برای هدف قرار دادن سربازان امریکایی و نیروهای ائتلاف استخدام کرده است.

نیویورک تایمز مدعی شده است، که این استخدام برای ترور نیروهای امریکایی در حالی صورت گرفته که مذاکرات صلح در جریان بوده و قرار است حکومت امریکا به جنگ طولانی مدت این کشور در افغانستان، پایان دهد.

این روزنامه امریکایی همچنین نوشت که مقام های امریکایی این یافته‌ها را با دونالد ترامپ در میان گذشته و دولت واشنگتن در نظر دارد تا در این رابطه تحریم‌هایی را در برابر روسیه وضع کند، اما کاخ سفید تاکنون هیچ اقدامی در این پیوند نکرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала