سفیر امریکا پس از انتقاد از حزب الله به وزارت خارجه لبنان فراخوانده شد

© سفارت امریکا لبنان سفیر امریکا پس از انتقاد از حزب الله به وزارت خارجه لبنان فراخوانده شد
سفیر امریکا پس از انتقاد از حزب الله به وزارت خارجه لبنان فراخوانده شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه لبنان سفیر امریکا برای توضیحات درباره سخنانش فردا دوشنبه فرا خواند. 
أنصار حزب الله في لبنان - اسپوتنیک افغانستان
امریکا قصد دارد حزب الله لبنان را خلع سلاح کند

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اسکای نیوز، ناصیف حتا وزیر امور خارجه لبنان روز یکشنبه در پیوند به سخنان سفیر امریکا درباره حزب الله لبنان خواستار تشکیل نشست در وزارت امور خارجه این کشور شد. مسئولان وزارت امور خارجه لبنان سخنان دورتی شیا سفیر امریکا درباره جنبش حزب الله را دخالت در امور داخلی این کشور اعلام کرد. 

بر پایه گزارش این شبکه تلویزیونی، سفیر امریکا باید روز دوشنبه به درخواست وزیر امور خارجه لبنان به وزارت امور خارجه لبنان برود و قرار است وزارت خارجه لبنان به او گوشزد کند که در سیاست داخلی این کشور دخالت نکند. 

یادآوری می کنیم، که «دورتی شیا» سفیر امریکا در لبنان که اظهارات اخیر وی علیه حزب‌الله لبنان و سید حسن نصرالله جنجال تازه‌ای را رقم زده است؛ حکم قضایی در برابر خود را «دیوانگی» خواند.

او به شبکه الحدث گفت: "گمان نمی‌کردم مصاحبه‌ام با شما به این حجم از دیوانگی منجر شود". 

منظور وی، حکم دادگاهی در لبنان در برابر وی مبنی بر ممنوعیت مصاحبه با رسانه‌هاست.

سفیر امریکا در ادامه مدعی شد، که حکم صادره در برابر او یک تصمیم شخصی است و تمامی اتفاقات این چند روزه نشان از این دارد که در لبنان باید «اصلاحات» صورت گیرد.

«دورتی شیا» افزود: "مردم لبنان که به خیابان‌ها آمده بودند خواستار یک دولت غیر فاسد بودند و مهم‌ترین خواسته‌ آن‌ها داشتن یک سیستم قضایی مستقل بود".

او در حالی که تلاش داشت حکم قضایی در برابر خود را به سرکوب رسانه‌ها در لبنان مرتبط کند؛ مدعی شد که لبنانی‌ها اجازه ساکت کردن رسانه‌ها را نخواهند داد.

او روز جمعه در اظهارات تلویزیونی ادعا کرد، که حزب الله مانع حل بحران اقتصادی لبنان است و «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله، ثبات لبنان را تهدید می‌کند.

پس از این اظهارات «محمد مازح»  قاضی پرونده‌های اضطراری در منطقه «صور» در جنوب لبنان با صدور حکمی سفیر امریکا را از هر گونه اظهار نظر رسانه‌ای منع و هر رسانه لبنانی یا خارجی که در لبنان کار می‌کند را از هرگونه مصاحبه با سفیر امریکا یا هرگونه صحبتی با او به مدت یک سال ممنوع کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала