مرکل اروپا را به داشتن جهان بدون رهبری امریکا فرا خواند

© Sputnikمرکل اروپا را به داشتن جهان بدون رهبری امریکا فرا خواند
مرکل اروپا را به داشتن جهان بدون رهبری امریکا فرا خواند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست وزیر آلمان معتقد است که کشورهای اروپایی باید به گونه جدی به جایگاه خود در یک جهان جدید فکر کنند ، جایی که احتمال دارد ایالات متحده نقش رهبری را نداشته باشد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از The Guardian انگلا مرکل نخست وزیر آلمان به کشور های اروپایی پیشنهاد نمود تا به جایگاه خود در جهانی بدون رهبری آمریکا فکر کنند.

مرکل در گفت و گویی که با رسانه های اروپایی داشت بیان داشت: ما به یک واقعیت روشن دست پیدا کرده ایم و آن اینکه آمریکا می خواهد که قدرت نخست جهان شود. اگر آمریکا می خواهد که چنین نقشی را با اراده خاص خود ایفا کند کشورها اروپایی هم باید عمیقا در این مورد فکر کنند.

مرکل گفت: نیروهای آمریکایی که در خاک آلمان حضور دارند به دنبال حمایت از آلمان و یا ناتو نیستند بلکه حضور آنها تنها برای مصالح خود آمریکا است. ما در آلمان به این نتیجه رسیده ایم که باید برای دفاع از خود بیشتر هزینه کنیم. در سالهای اخیر بودجه دفاعی بیشتری را اختصاص داده ایم و این کار را برای تقویت نیروی دفاعی و نظامی خود ادامه می دهیم.

نخست وزیر آلمان افزود که دلایل خوبی برای متعهد ماندن به ناتو و حفظ "چتر هسته ای مشترک" موجود است. مرکل گفت: "اما ، مطمئناً اروپا باید در طول جنگ سرد بار بیشتری (هزینه ها - هزینه) را تحمل کند."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала