پلوسی: روسیه، امریکا را در افغانستان شکست می دهد

© AFP 2023 / DOUG MILLSپلوسی: روسیه، امریکا را در افغانستان شکست می دهد
پلوسی: روسیه، امریکا را در افغانستان شکست می دهد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس مجلس نمایندگان امریکا بر این باور است که روسیه، امریکا را در افغانستان شکست می دهد. 

به گزارش اسپوتنیک، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده امریکا بر این باور است، که دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا از هر گونه اتهام در برابر روسیه چشم پوشی می کند. 

پلوسی گفت، که روسیه، ایالات متحده امریکا را در افغانستان شکست می دهد. 

پلوسی در مصاحبه ای با ای بی سی درباره ترامپ خاطر نشان کرد، که «همه جاده ها به سمت پوتین منتهی می شوند». 

او در ادامه گفته است، که روسیه با تحقیری که در افغانستان تجربه کرده تا اکنون غلبه نکرده و آنها با کشتن سربازان ما انتقام شان را باز پس می گیرند و این کاملا ظالمانه است. او افزود، که رئیس جمهور در زمانی که درباره این موضوع شنید باید به جای انکار، بیشتر در این باره معلومات کسب می کرد. 

نانسی پلوسی بر پایه گزارش از نیویورک تایمز اظهار داشت، که اطلاعات نظامی روسیه پاداش های به شبه نظامیان طالبان برای یورش به سربازان امریکایی در افغانستان داده است. 

پیش از این، امروز دونالد ترامپ گزارش روزنامه نیویورک تایمز درباره پاداش روسیه به جنگجویان طالبان به خاطر کشتن سربازان امریکایی را رد و آن را یک مقاله سفارشی و ساختگی خواند.

​یادآوری می‌کنیم، که بر پایه گزارش نیویورک تایمز، سازمان اطلاعات روسیه به صورت پنهانی شبه‌ نظامیان وابسته به طالبان را برای هدف قرار دادن سربازان امریکایی و نیروهای ائتلاف استخدام کرده است.

نیویورک تایمز مدعی شده است، که این استخدام برای ترور نیروهای امریکایی در حالی صورت گرفته که مذاکرات صلح در جریان بوده و قرار است حکومت امریکا به جنگ طولانی مدت این کشور در افغانستان، پایان دهد.

این روزنامه امریکایی همچنین نوشته است، که مقام های امریکایی این یافته‌ها را با دونالد ترامپ در میان گذشته و دولت واشنگتن در نظر دارد تا در این پیوند تحریم‌هایی را در برابر روسیه وضع کند، اما کاخ سفید تاکنون هیچ اقدامی در این پیوند نکرده است.

روز شنبه ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان با رد این گزارش‌ها گفت، هدف این شایعات کارشکنی در مسیر بیرون شدن نیروهای امریکایی از افغانستان است. این سخنگوی طالبان تاکید کرد، که کارکرد ‌های طالبان به هیچ نهاد اطلاعاتی یا کشور خارجی مرتبط نیست.

سفارت روسیه در واشنگتن نیز اعلام کرد، که پس از نشر گزارش ساختگی روزنامه نیویورک تایمز در خصوص پشتیبانی مسکو از طالبان، پیام های تهدید آمیزی را دریافت کرده‌اند.

سفارت روسیه در واکنش به نشر این مقاله در حساب کاربری خود در تویتر خطاب به این روزنامه امریکایی نوشت: "پخش اخبار ساختگی تهدید کننده زندگی را هرچه زودتر متوقف کنید".

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала