بوئینگ 737 مکس تا دوشنبه آماده پرواز می‌شود

© AP Photo / Ted S. Warrenبوئینگ 737 مکس تا دوشنبه آماده پرواز می‌شود
بوئینگ 737 مکس تا دوشنبه آماده پرواز می‌شود  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اکنون بیش از یک سال است که بوئینگ تلاش می‌کند تا نقص سیستم‌های کنترول پرواز خود را بر روی 737 مکس پس از دو سانحه مرگبار در سال 2018 و 2019 برطرف کند.

به گزارش اسپوتنیک، پروازهای تست بوئینگ 737 مکس ممکن است از اوایل دوشنبه آینده آغاز شوند طبق گفته ها این پروازها آزمایشی طی دو یا سه روز انجام می‌شوند.

اداره هوانوردی امریکا (FAA) در حال بررسی اسناد بوئینگ است تا مشخص کند آیا این شرکت معیارهای لازم برای انتقال به مرحله بعدی ارزیابی را رعایت کرده است یا خیر.

بوئینگ 777X اولین پرواز آزمایشی اش را انجام داد + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
بوئینگ 777X اولین پرواز آزمایشی اش را انجام داد + ویدیو

به گفته این اداره پروازهای صدور گواهینامه صلاحیت پرواز فقط پس از رضایت از این داده‌ها انجام خواهد شد.

یک منابع در درون بوئینگ و (FAA) می‌گویند که پروازهای تست صلاحیت پرواز می‌توانند تا دوشنبه آینده انجام شوند. البته برخی منابع نیز روز سه شنبه را برای آغاز این پروازها عنوان کرده اند. این بدان معناست که این مرحله از فعالیت‌های سنجش صلاحیت پرواز در درجه اول در داخل ایالات متحده امریکا انجام می‌شود.

آزمایش این طیاره لحظه مهمی در بدترین بحران شرکت طیاره‌سازی بوئینگ محسوب می‌شود چرا که مدت‌هاست به علت بیماری همه‌گیر کرونا با کاهش شدید سفرهای هوایی و تقاضای ساخت جت روبه رو شده است.

زمین گیر شدن طیارۀ پرفروش 737 مکس در ماه مارچ 2019 که پس از دو سقوط مرگباری که باعث کشته شدن 346 نفر در اتیوپیا و اندونزیا شد، منابع اصلی درآمد بوئینگ را قطع کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала