حملۀ طالبان بر مرکز ارزگان؛ رئیس ارکان کندک شاهراه کشته شد

© Sputnikحملۀ طالبان بر مرکز ارزگان؛ رئیس ارکان کندک شاهراه کشته شد
حملۀ طالبان بر مرکز ارزگان؛ رئیس ارکان کندک شاهراه کشته شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقام‌های محلی در ولایت ارزگان می‌گویند که در نتیجه حمله‌های تهاجمی گروه طالبان بر بخش‌هایی از شهر ترینکوت، مرکز این ولایت و انفجار ماین جاسازی شده در ولسوالی چنارتو دو نفر از نیروهای امنیتی کشته شده و نُه نیروی دیگر زخمی شده‌اند. رئیس ارکان کندک شاهراه ارزگان در میان قربانیان این رویداد است.

به گزارش اسپوتنیک، زرگی عبادی، سخنگوی والی ارزگان امروز یکشنبه، (8 سرطان)، به روزنامه 8صبح گفت که طالبان ساعت 9:00 شب از سه جناح در مرکز، غرب و شرق شهر ترینکوت، مرکز ارزگان حملات گروهی و تهاجمی کرده‌اند. این درگیری‌ها حدود سه ساعت در مرکز ارزگان ادامه داشته است.

آقای عبادی گفت که در پی این حمله‌ها یک نیروی امنیتی کشته شده و هفت نیروی دیگر زخمی شده‌اند.

او افزود که در این درگیری دو عضو گروه طالبان کشته شده و پنج عضو دیگر این گروه زخمی شده‌اند.

به گفته سخنگوی والی ارزگان، در نتیجه انفجار ماین جاسازی شده در ولسوالی چنارتوی ارزگان نیز یک نیروی امنیتی کشته شده است و دو نیروی دیگر زخمی شده‌اند. این ماین صبح روز یکشنبه منفجر شده است.

از جانب دیگر، طارق آرین، سخنگوی وزارت امور داخله گفته است که در 24 ساعت گذشته ولایت‌های لوگر، غور، ارزگان، بادغیس، هلمند، بلخ و پکتیا شاهد حمله‌های گروه طالبان بوده است.

او افزوده است که در حمله طالبان در ولسوالی دندپتان ولایت پکتیا 10 عضو گروه طالبان کشته شده‌اند.

طارق آرین، اما گفته است که در حمله‌های طالبان در ولایت‌های بلخ، لوگر، غور، ارزگان، بادغیس و هلمند به نیروهای امنیتی تلفات وارد نشده است. به گفته او، گروه طالبان حمله‌‌های خود را علیه نیروهای امنیتی و مردم افزایش داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала