واکنش وزارت داخله به گزارش در مورد بچه‌بازی در صف‌های نیروهای امنیتی

© Photo / MOI / MOIواکنش وزارت داخله به گزارش در مورد بچه‌بازی در صف‌های نیروهای امنیتی
واکنش وزارت داخله به گزارش در مورد بچه‌بازی در صف‌های نیروهای امنیتی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت داخله افغانستان به گزارش سالانه وزارت خارجه امریکا در مورد «قاچاق انسان» که در بخشی از آن گفته شده است سوء استفاده از کودکان و «بچه‌بازی» در بین نیروهای امنیتی افغانستان وجود دارد، واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور داخله افغانستان با نشر اعلامیه‌ای می‌گوید که این گزارش را خوانده و «به سلسله اصلاحات قبلی اقدامات عملی» را در این مورد روی دست گرفته است.

در اعلامیه‌ای امروز یکشنبه (8 سرطان) از سوی وزارت امور داخله نشر شد آمده که به هدف جلوگیری از استخدام افراد زیر 18 سال، ریاستی را زیر نام «امنیت داخلی» ایجاد کرده که ریاست مبارزه با فساد، طرز رفتار سلوک پولیس و جلوگیری از استخدام کودکان را به گونه جدی نظارت می‌کند.

اعلامیه مشترک نیروهای ملی دفاعی و امنیتی در واکنش به گزارش واشنگتن پست درباره گسترش ویروس کرونا  - اسپوتنیک افغانستان
اعلامیه مشترک نیروهای ملی دفاعی و امنیتی در واکنش به گزارش واشنگتن پست درباره گسترش ویروس کرونا 

اعلامیه همچنان می‌افزاید که برای شناسایی هویت و مشخصات پولیس سیستم «اپس» ایجاد شده است که یکی از اهداف آن، جلوگیری از استخدام افراد زیر سن 18 در صفوف پولیس ملی می‌باشد.

این وزارتخانه می‌گوید که تا کنون 80 درصد منسوبان پولیس ملی ثبت این سیستم شده‌اند.

به گفته این وزارت، روند اصلاحات در صفوف نیروهای پولیس به‌گونه جدی ادامه دارد و رهبری این وزارت برای بهتر شدن روند کاری تلاش می‌کند.

وزارت خارجه امریکا اما در گزارش سالانه‌اش درباره «قاچاق انسان» گفته است که گزارش‌های پی‌هم درباره بچه‌بازی توسط نیروهای ارتش، پولیس و مسوولان محلی پولیس وجود دارد، اما هرگز کسی در پیوند به آن مورد پی‌گرد قرار نگرفته است.

در این گزارش آمده است که نهادهای امنیتی افغانستان همواره بچه‌بازی در صفوف نیروهای و استخدام کودکان را به عنوان سرباز انکار کرده‌اند.

طبق این گزارش، برخی از قربانیان قاچاق انسان مجبور به برقراری رابطه جنسی در بدل پی‌گیری پروندۀ ‌شان می‌شوند.

وزارت خارجه امریکا گفته است که اگر قربانیان قاچاق انسان برای افشای قاچاقبران تلاش کنند، مورد تجاوز قرار می‌گیرند و یا هم بازداشت می‌شوند.

در این گزارش هم‌چنان گفته شده است که نهادهای غیردولتی به دلیل نبود حمایت مناسب، قاچاق‌چیان انسان را برای پی‌گرد عدلی و قضایی معرفی کرده نمی‌توانند و قربانیان نیز به ارتکاب «جرایم اخلاقی» محکوم می‌شوند.

وزارت خارجه امریکا حکومت را متهم کرده است که به حداقل معیارها برای امحای قاچاق انسان دست نیافته است.

بچه‌بازی در کود جزای جدید جرم‌انگاری شده است، اما تاکنون کسی در پیوند به این جرم محاکمه نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала