ارگ: پالیسی امنیتی برای دفاع از معادن ایجاد شود

© Photo / ارگمحمد اشرف غنی، رئيس جمهوری اسلامی افغانستان
محمد اشرف غنی، رئيس جمهوری اسلامی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شورای امنیت ملی کشور می‌گوید که نیروهای امنیتی و دفاعی به منظور دفع تهدیداتی که متوجه معادن است، پالیسی واحد و منسجم و برنامه امنیتی داشته باشند و بخاطر محافظت معادن در روشنی پالیسی واضح، با مردم و بزرگان از نزدیک کار نمایند.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر مطبوعاتی ارگ ریاست جمهوری گفته که به ریاست محمد اشرف غنی رئیس جمهور، جلسه شورای امنیت ملی روز یکشنبه (8 سرطان) در ارگ دایر گردید.

در این جلسه احمد ضیا سراج سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی، سترجنرال بسم الله وزیری لوی درستیز وزارت دفاع ملی و سترپاسوال عبدالصبور قانع معین امنیتی وزارت امور داخله، ضمن ارائه معلومات در رابطه به وضعیت عمومی امنیتی کشور، در مورد چگونگی مداوای مجروحین و رسیدگی به خانواده شهدای نیروهای امنیتی و دفاعی، معلومات خود را شریک کردند.

رئیس جمهور کشور و سرقوماندان اعلی قوای مسلح پس از استماع معلومات متذکره، به مسئولین مربوطه هدایت داد که در خصوص مداوای مجروحین و رسیدگی به خانواده های شهدای نیروهای امنیتی و دفاعی، تمام تسهیلات را فراهم و در این زمینه توجه هرچه بیشتر نمایند.

کمک اتحادیه اروپا به وزارت معادن و پترولیم - اسپوتنیک افغانستان
کمک اتحادیه اروپا به وزارت معادن و پترولیم

جلسه شورای امنیت ملی با اشاره به تصرف دوباره معادن از دست مخالفین در بدخشان، فیصله کرد که در روشنایی یک پالیسی واضح باید با مردم و بزرگان از نزدیک بیشتر کار شود، زیرا مردم معلومات و آگاهی زیادتر در این خصوص دارند.

به همین ترتیب جلسه شورای امنیت ملی، به این موضوع تاکید کرد که نیروهای امنیتی و دفاعی به منظور دفع تهدیداتی که متوجه معادن است، پالیسی واحد و منسجم و برنامه امنیتی داشته باشند و بخاطر محافظت معادن در روشنی پالیسی واضح، با مردم و بزرگان از نزدیک کار نمایند.

در اخیر جلسه، به منظور تامین امنیت بهتر مردم و مصئونیت آنها، به مسئولین ارگان های امنیتی و دفاعی، هدایات لازم صادر گردید.

این در حالی است که برخی معادن کشور به صورت خودسر توسط زرومندان و افراد مسلح غیرمسوول استخراج می‌شود. حکومت مصمم است که استخراج تمام معادن را قانونی سازد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала