اعتراض پکن به فشار های آمریکا بر شرکت های چینی

© AP Photo / Andy Wongاعتراض پکن به فشار های آمریکا بر شرکت های چینی
اعتراض پکن به فشار های آمریکا بر شرکت های چینی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه چین در بیانیه‌ای به اعمال فشار های آمریکا بر شرکت‌های چینی در این کشور اعتراض کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه چین با انتشار بیانیه‌ای به تحریم‌های احتمالی آمریکا علیه تعدادی از شرکت‌های چینی واکنش نشان داد و اعتراض قاطع پکن را علیه اعمال فشار واشنگتن بر شرکت‌های چینی ابراز داشت. پکن همچنین از واشنگتن خواست چنین عملی را متوقف کند.

هفته گذشته، وزارت دفاع آمریکا فهرستی از 20 شرکت چینی را منتشر کرد که گفته می‌شود متعلق به ارتش چین یا تحت کنترل آن‌ها بوده و در آمریکا فعالیت می‌کند. ممکن است این مجازات علیه غول فناوری هوآوی، هیک ویژه و اپراتور‌های تلفن همراه چاینا موبایل و چاینا تلکام اعمال شود.

ترامپ باز هم چین را به جنگ تعرفه‌ای تهدید کرد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ باز هم چین را به جنگ تعرفه‌ای تهدید کرد

در بخشی از بیانیه وزارت امور خارجه چین آمده است: ما مکررا موضع خود را در مورد فشار غیرمنطقی طرف آمریکایی بر شرکت‌های چینی اعلام کرده ایم. می‌خواهیم بار دیگر تاکید کنیم که آمریکا بارها مفهوم امنیت ملی را عمومیت می‌بخشد، از قدرت دولت سوء استفاده و در مورد شرکت‌های چینی اعمال فشار می‌کند. همه این‌ها برخلاف اصول اقتصاد بازار است که آمریکا همیشه از آن تمجید کرده است. چین مخالفت شدید خود را با این موضوع ابراز می‌کند.

پکن همچنین از واشنگتن خواسته است که از فشار به شرکت‌های چینی خودداری کند و همچنین شرایط عادلانه‌ای را برای فعالیت صحیح شرکت‌های چینی در آمریکا فراهم کند.

پیش از این، مجلس نمایندگان آمریکا طرح خارج کردن شرکت‌های چینی از بازار بورس آمریکا را بررسی کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала