ایران حکم جلب دونالد ترامپ و 35 نفر دیگر را صادر کرد

© Fotolia / Borna Mirahmadianایران حکم جلب دونالد ترامپ و ۳۵ نفر دیگر را صادر کرد
ایران حکم جلب دونالد ترامپ و ۳۵ نفر دیگر را صادر کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سارنوال تهران: مسئولان سیاسی و نظامی آمریکا و دیگر دولت‎ها شناسایی شدند که توسط مقام قضایی برای آن‌ها وضعیت قرمز از طریق پولیس بین الملل صادر شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «فارس»، القاصی مهر سارنوال تهران در جلسه مسؤولان عالی قضایی با اشاره به اقدامات انجام شده برای پیگیری پرونده ترور قاسم سلیمانی اعلام کرد که 36 نفر از افرادی که در ترور فرمانده سپاه پاسداران مباشرت، مبادرت و آمریت داشتند، اعم از مسئولان سیاسی و نظامی آمریکا و دیگر دولت‎ها شناسایی شدند که توسط مقام قضایی برای آن‌ها دستور جلب و اعلام وضعیت قرمز از طریق پلیس بین الملل صادر شده است.

حزب الله عراق: امریکا مسئول ترور قاسم سلیمانی و مهندس است - اسپوتنیک افغانستان
حزب الله عراق: امریکا مسئول ترور قاسم سلیمانی و مهندس است

سارنوال تهران در ادامه گفت:« 36 نفر از افرادی که در ترور قاسم سلیمانی مباشرت، مبادرت و آمریت داشتند، اعم از مسئولان سیاسی و نظامی آمریکا و دیگر دولت‎ها شناسایی شدند که توسط مقام قضایی برای آن‌ها دستور جلب و اعلام وضعیت قرمز از طریق پلیس بین الملل صادر شده است.

در راس این فهرست، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا قرار دارد. وی عنوان اتهامی این افراد را «قتل» و «اقدام تروریستی» اعلام کرد. در راس این فهرست دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا قرار دارد و تعقیب قضایی او حتی پس از پایان دوره مسئولیتش نیز پیگیری خواهد شد.

در ادامه تنش ها میان ایالات متحدۀ آمریکا و جمهوری اسلامی ایران، امریکا در بامداد سوم جنوری قاسم سلیمانی، فرماندۀ نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌ المهندس معاون سازمان حشد الشعبی عراق در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داده و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام امریکا، بامداد هشتم جنوری در عملیاتی با نام «شهید سلیمانی» برای انتقام گیری از ترور فرمانده نیروهای قدس سپاه ایران، به دو پایگاه نظامی آمریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала