دور تازه سفر خلیل‌زاد به کشورهای منطقه

© Photo / EK / EK دور تازه سفر خلیل‌زاد به کشورهای منطقه
 دور تازه سفر خلیل‌زاد به کشورهای منطقه    - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرستاده ویژه ایالات متحده امریکا برای صلح افغانستان، دور تازۀ از سفرهای خود دربارۀ صلح افغانستان را به کشور‌های منطقه، آغاز کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، وزارت امور خارجه امریکا در خبرنامه‌ی گفته‎است که زلمی خلیل‌زاد، فرستاده ویژه ایالات متحده امریکا برای صلح افغانستان، در این دور سفرهای به هدف جذب پشتیبانی و برآورده شدن تعهدات پیش از آغاز گفتگوهای میان افغانان از جمله کاهش خشونت‌ها و آزاد سازی زندانیان به کشورهای قطر، پاکستان و ازبکستان خواهد رفت.

خبرنامه می‌افزاید که خلیل‌زاد در این دور به کابل سفر نمی‌کند و با توجه به محدودیت‌های سفر ناشی از شیوع ویروس کرونا، او و تیم همراهش از طریق ویدیویی کنفرانس با مقام‌های افغان، گفتگو خواهند کرد.

در همین حال، وزارت خارجه امریکا می‌گوید که مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه بین‌المللی امریکا و تیمش خلیل‌زاد را همراهی می‌کند تا فرصت‌های سرمایه‌گذاری، مشارکت در بخش‌های مختلف را برای پیش‌برد و بهبود وضع اقتصادی افغانستان و پشتیبانی از صلح و ثبات‌ پایدار در منطقه را بررسی کند.

همزمان با ادامۀ درگیری‌ها و وقوع رویدادهای هراس ‌افگنانه، رییس‌جمهور غنی می‌گوید که باید برای تأمین صلح پایدار در کشور این خشونت‌های طالبان پایان یابند.

خلیلزاد - اسپوتنیک افغانستان
خلیلزاد: دشمنان صلح در افغانستان دست به ترور می‌زنند

آقای غنی، این سخنانش را پیش از چاشت امروز شنبه در دیدار با اعضای مجلس سنا بیان داشته ‌است.

در خبرنامۀ ارگ ریاست‌ جمهوری، آمده ‌است: «رییس‌جمهور با اشاره با افزایش خشونت‌ها از سوی طالبان، گفت که بخاطر تأمین صلح پایدار باید خشونت ختم گردد و به‌زودی مذاکرات بین‌الافغانی آغاز شود.»

آقای غنی در حالی بر آغاز گفتگوهای میان افغانان تأکید می‌ورزد که بربنیاد گفته‌های نمایندۀ سازمان ملل در افغانستان، قرار است این گفت‌وگوها در ماه جولای و در دوحه قطر آغاز شوند.

کاهش خشونت‌ها در افغانستان، رهایی زندانیان طالبان و حکومت افغانستان و خروج نیروهای امریکایی از افغانستان بخش‌های مهم توافق‌نامۀ صلح امریکا و طالبان استند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала