مجلس نماینده گان به حکومت: نامزداوزیران را هرچه زودتر معرفی کنید

© Photo / میر رحمان رحمانی فیسبوکمجلس نماینده گان به حکومت: نامزداوزیران را هرچه زودتر معرفی کنید
مجلس نماینده گان به حکومت: نامزداوزیران را هرچه زودتر معرفی کنید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مجلس نماینده‌گان افغانستان از دولت خواسته است که نامزدوزیران را برای گرفتن رای اعتماد به مجلس معرفی کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از 8صبح، اعضای مجلس نماینده‏ گان از حکومت می خواهند تا نامزد وزیران تازه را برای احراز کرسی‌های وزارت‌خانه‌های که با سرپرست اداره می‌شود، برای اخذ رای به مجلس نمایندگان معرفی کند.

رئیس جمهور غنی چندین نامزد وزیران تازه را معرفی کرد - اسپوتنیک افغانستان
رئیس جمهور غنی چندین نامزد وزیران جدید را معرفی کرد

در اعلامیه‌ی که از سوی میر رحمان رحمانی، رئیس مجلس نمایندگان افغانستان به نشر رسید آمده است که اعضای مجلس می‌خواهند تا حکومت هرچه عاجل کابینه خود را به مجلس معرفی کند و به سرپرستی‌ها نقطه پایان دهند.
آقای رحمانی در اعلامیه‌ی خود گفته است که طبق ماده 78 اصول و ظایف داخلی مجلس نماینده‌گان، پنج کمیسیون تحت ریاست آقای رحمانی اسناد نامزدوزیران و شرایط آن‌ها را برای عضویت در کابینه، بررسی می‌کند.
این پنج کمیسیون شامل کمیسیون‌های امور دینی و فرهنگی، امنیت داخلی، امور بین‌المللی، عدلی و قضایی و تفتیش مرکزی می‌شود.
گفته می‌شود که که پس از نهایی‌شدن بررسی‌ها و ارائه آن به ریاست مجلس، نماینده‌گان در مورد دادن رای اعتماد به نامزدوزیران تصمیم خواهند گرفت.
قرار است کمیسیون امور بین‌المللی موضوع دوتابعیتی بودن و کمیسیون عدلی و قضایی سوابق جرمی و جنایی نامزد‌وزیران را بررسی می‌کند. در همین حال کمیسیون امنیت داخلی نیز قرار است شناس‌نامه‌ و سن نامزدوزیران را بررسی کند.
از سویی هم کمیسیون تفتیش مرکزی وظیفه دارد تا مسایل مالیاتی و باقی‌داری نامزدوزیران را بررسی کند و کمیسیون امور دینی و فرهنگی نیز مسایل مربوط به اسناد تحصیلی و دیگر اسناد ارائه شده نامزدوزیران را ارزیابی خواهد کرد.
این در حالی است که اخیراً رئیس جمهور نامزدوزرای جدیدی را همه روزه برای عضویت در کابینه معرفی می‌کند؛ اما با آنهم تا هنوز نامزدان عضویت در کابینه تکمیل نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала