بررسی قانون امنیت ملی هانک کانگ

CC BY 2.0 / sanfamedia.com / Hong Kong Skylineبررسی قانون امنیت ملی هانک کانگ
بررسی قانون امنیت ملی هانک کانگ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پارلمان چین بررسی قانون «امنیت ملی هانگ کانگ» را آغاز کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، منابع خبری اعلام کردند که پارلمان چین بررسی قانون جنجالی امنیت ملی را روز یکشنبه آغاز کردند.

یورونیوز خبر داده است که قانونگذاران کنگره چین روز یکشنبه در جلسه‌ای که توسط کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین برگزار شده بود، بازنگری در لایحه جنجالی امنیت ملی هانگ کانگ را آغاز کردند.

انفجار تانکر نفتی در هانک کانگ - اسپوتنیک افغانستان
انفجار تانکر نفتی در هانک کانگ

بنا بر اعلام منابع خبری، کنگره ملی خلق چین که نهاد ملی قانونگذاری این کشور محسوب می‌شود، قرار است در مدت سه روز کار بازنگری این لایحه را انجام داده و سپس برای تصویب آن وارد عمل شود.

کمتر از 10 روز پیش دولت پیکن با اعلام جزئیات پیش‌نویس قانون جدید امنیت ملی برای هانگ کانگ، تغییر در ساختار سیاسی و اجتماعی از زمان بازگشت این منطقه به قیادت دولت چین در سال 1997 را فراهم کرده بود.

یکی از مهم‌ترین مواردی که در این پیش‌نویس آمده ایجاد یک دفتر جدید امنیت ملی در هانگ کانگ برای جمع آوری اطلاعات و رسیدگی به جرایم علیه امنیت ملی است.

چین می‌گوید این قانون با هدف مقابله با فعالیت‌های جدایی‌طلبانه، براندازی‌، تروریسم و تبانی با نیروهای خارجی نوشته شده است، اما کشورهای غربی بویژه ابریتانیا و امریکا واکنش‌های منفی گسترده‌ای به تصویب این قانون در چین دنبال کردند و مقامات لندن حتی برای اعطای تابعیت به 3 میلیون نفر از جمعیت 7.8میلیون نفری هانگ کانگ در صورت اجرا شدن قانون امنیت ملی اعلام آمادگی کرده بودند.

این در حالی است که پیکن تصویب قانون امنیت ملی را اقدامی در چارچوب صلاحیت‌های داخلی خود عنوان کرده و دخالت برخی کشورهای غربی را رد کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала