تورنبری: امریکا خروج نظامیان را از افغانستان متوقف کند

© AFP 2023 / Delil Souleimanتورنبری: امریکا خروج نظامیان را از افغانستان متوقف کند
تورنبری: امریکا خروج نظامیان را از افغانستان متوقف کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عضو کمیته نیروهای مسلح کنگرس امریکا در مورد روند خروج نیروهای امریکایی از افغانستان اظهار نظر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، مک تورنبری عضو کمیته نیروهای مسلح در مجلس نمایندگان امریکا گفته است که ایالات متحده باید خروج نیروهای امریکایی از افغانستان را به حالت تعلیق بیاورد.
وی می‌گوید که ما تعداد سربازان مان‌را در این کشور به 8.6 هزار نفر کاهش داده ایم. و، همانطور که می دانید، و همه قبول دارند که میزان خشونت در افغانستان خیلی زیاد است.
این عضو کنگره می‌گوید: "بنابراین، با توجه به سطح خشونت و البته با توجه به ادعاهای موجود ، این یک اشتباه غم انگیز خواهد بود که بیشتر تعداد سربازان امریکایی در افغانستان را به زیر 8.6 هزار کاهش دهیم.

خروج نیروهای امریکایی از افغانستان؛ غنی ‌می‌گوید واشنگتن باید نگران باشد نه کابل - اسپوتنیک افغانستان
خروج نیروهای امریکایی از افغانستان؛ غنی ‌می‌گوید واشنگتن باید نگران باشد نه کابل

وی از گروه تروریستی طالبان خواست تا شرایط توافق صلح با ایالات متحده را رعایت کنند. آقای مک تورنبری گفت: "طالبان می‌خواهند که ما افغانستان را ترک کنیم، ما ترک می‌کنیم در صورتیکه آنها در تعهد خود پابند باشند."
علاوه بر این، قانونگذار به شدت از اینكه شاخه اجرائی امریكا اطلاعات كلانی راجع به تلاشهای منتسب به روس‌ها برای سازماندهی كشته شدن سربازان امریكایی در افغانستان در هفته جاری انجام دهد، به شدت حمایت كرد.
این درحالیست که رسانه‌های آمریکایی از قول وزیر دفاع آمریکا گزارش داده اند که گفته است، تا خزان امسال 4 هزار عسکر دیگر شان را از افغانستان خارج می‌سازند و تنها 4600 نیروی آمریکایی در افغانستان باقی خواهند ماند.
نیویورک تایمز به روز جمعه در گزارشی گفت یک گروه ناظر روسی سال گذشته به مخالفین وابسته با طالبان پیشنهاد دادن انعام در بدل کشتن نیروهای آمریکایی و ائتلاف را کرده بود.
بر اساس این گزارش، طالبان بعد از چند حمله موفقانه علیه نیروهای آمریکایی و ائتلاف حتی انعام‌های پیشنهاد شده روسیه را دریافت نیز کرده‌اند.
ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان نیز این ادعای نیویارک تایمز را بی‌اساس خوانده و افزوده است، در جنگ‌شان از هیچ ادارۀ استخباراتی کمک نخواسته اند.
سفیر روسیه در آمریکا نیز این گزارش را رد کرده است.
در پایان ماه فبروری طی یک مراسم تشریفاتی در پایتخت قطر، ایالات متحده امریکا و گروه طالبان نخستین توافقنامه شان را پس از 18 سال جنگ، به امضا رسانیدند.
براساس این توافقنامه، نیروهای خارجی باید در جریان 14 ماه از افغانستان خارج شوند و مذاکرات بین‌الافغانی پس از تبادله زندانیان در ماه مارچ برگزار شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала