عضو کنگرس: امریکا در مورد ارتباط روسیه و طالبان از تاریخ درس بگیرد

CC0 / Pixabay / عضو کنگرس: امریکا در مورد ارتباط روسیه و طالبان از تاریخ درس بگیرد
عضو کنگرس: امریکا در مورد ارتباط روسیه و طالبان از تاریخ درس بگیرد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عضو دموکرات‌های امریکا در مورد تلاش های روسیه برای پاداش نقدی برای طالبان برای کشته سربازان امریکایی در افغانستان سخن گفت.

به گزارش اسپوتنیک، عضو کمیته نیروهای مسلح مک تورنبری در مورد اینکه یک واحد اطلاعات نظامی روسیه به شبه نظامیان مرتبط با طالبان برای کشتن نظامیان امریکایی در افغانستان پاداش پیشنهاد داده است گفته است که امریکا در مورد ارتباط روسیه و طالبان از تاریخ درس بگیرد.

واکنش وزارت خارجه روسیه به گزارش نیویورک تایمز درباره پیوند روسیه و طالبان: نوشته های بیهوده - اسپوتنیک افغانستان
واکنش وزارت خارجه روسیه به گزارش نیویورک تایمز درباره پیوند روسیه و طالبان: نوشته های بیهوده

او پاسخ مستقیمی به سوال در مورد اینکه آیا مقامات امریکایی قصد دارند با توجه به تکذیب مقامات روسی، تلاش کنند تا حقیقت را در این مورد اثبات کنند، و همچنین توضیحاتی که قبلاً توسط رئیس جمهور دونالد ترامپ و دفتر مدیر اطلاعات ملی ایالات متحده، به نشر رسید جواب ارائه نکرده است.
آقای تورنبری گفته است که ما عضو کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان هستیم و پافشاری ما بر آن است که آنها خودشان می‌توانستند اطلاعات را ببینند. وی افزوده است: "فکر می کنم شما یک تقاضای دو حزبی مشاهده خواهید کرد - قبلاً آن را در فضای عمومی دیده اید، اما فکر می کنم در فضای غیر عمومی حتی قوی تر خواهد شد."
این دمکرات در واقع خواستار برکناری آن مقامات آمریکایی شد که تصمیم گرفتند در این شرایط به ترامپ اطلاع ندهند.
وی گفت: "صادقانه بگویم، من می خواهم بدانم که دقیقاً چه چیز این مورد توسط قوه مجریه ایالات متحده مورد بحث قرار گرفت، دقیقاً چه چیزی را می دانستیم. براساس گزارش رسانه ها، جلسه‌ای درباره این موضوع در ماه مارس در کاخ سفید برگزار شد.
نیویورک تایمز به روز جمعه در گزارشی گفت یک گروه ناظر روسی سال گذشته به مخالفین وابسته با طالبان پیشنهاد دادن انعام در بدل کشتن نیروهای آمریکایی و ائتلاف را کرده بود.
بر اساس این گزارش، طالبان بعد از چند حمله موفقانه علیه نیروهای آمریکایی و ائتلاف حتی انعام‌های پیشنهاد شده روسیه را دریافت نیز کرده‌اند.
ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان نیز این ادعای نیویارک تایمز را بی‌اساس خوانده و افزوده است، در جنگ‌شان از هیچ ادارۀ استخباراتی کمک نخواسته اند.
سفیر روسیه در آمریکا نیز این گزارش را رد کرده است.
این گزارش‌ها در حالی منتشر شدند که رسانه‌های آمریکایی از قول وزیر دفاع آمریکا گزارش داده اند که گفته است، تا خزان امسال 4 هزار عسکر دیگر شان را از افغانستان خارج می‌سازند و تنها 4600 نیروی آمریکایی در افغانستان باقی خواهند ماند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала