هشدار حکمتیار در خصوص آزاد نشدن زندانیان حزب اسلامی

© Sputnik / JAK هشدار حکمتیار از آزاد نشدن زندانیان حزب اسلامی
 هشدار حکمتیار از آزاد نشدن زندانیان حزب اسلامی    - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبر حزب اسلامی هشدار داد، تا زمانی که دولت به همه تعهدات خود در توافقنامه با حزب اسلامی از جمله آزادی زندانیان این حزب عمل نکند، در مذاکرات صلح با طالبان همکاری نخواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه های کابل، گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی افغانستان، امروز دوشنبه، ۹ سرطان در یک نشست خبری در کابل گفت که حزبش تا زمان عملی شدن این تعهدات و شناخته شدن به عنوان اپوزیسیون، با دولت نیز همکار نخواهد بود.

او از سران حکومت نیز خواست که شعار جنگ ندهند و از گفتن حرف های که باعث اخلال در روند صلح کشور می شود خود داری کنند. به گفته او، بعضی اشخاص در حکومت مخالف آمدن صلح در کشور اند و می‌خواهند در این راه سنگ اندازی کنند.

رهبر حزب اسلامی همچنین تاکید که حکومت نباید از نیروهای امنیتی برای اهداف سیاسی استفاده کند.

او در عین حال حکومت کنونی را ناکام خواند و گفت که سران این حکومت ظرفیت کار مشترک را ندارند. او تصریح کرد که درحالی که مدت‌ها از امضا تفاهم نامه سیاسی میان اشرف‌غنی و عبدالله عبدالله می‌گذرد، دو طرف نتوانسته‌اند که کابینه خود را معرفی کنند.

ناخرسندی حزب اسلامی از روند رهایی زندانیان این حزب  - اسپوتنیک افغانستان
ناخرسندی حزب اسلامی از روند رهایی زندانیان این حزب

گلبدین حکمتیار با اشاره به اختلاف‌های داخلی میان عبدالله و تیمش گفت که یک تیم هنوز در بین خود مشکل دارد و رهبرانش نمی‌توانند بر سر تقسیم وزارت‌ها و معینیت ها با یکدیگر کنار بیایند.

توافقنامه سیاسی میان اشرف‌غنی و عبدالله در ۲۷ ثور امسال امضا شد. بر بنیاد این توافقنامه عبدالله عبدالله با سهم ۵۰ درصدی در کابینه، رییس شورای عالی مصالحه ملی شد.

با این حال با گذشت بیش از ۴۰ روز از امضای این توافقنامه اعضای کابینه از سوی دو طرف تکمیل نشده‌است.

مجلس نمایندگان نیز امروز از حکومت خواست که اعضای کابینه را به‌زودترین فرصت ممکن به این مجلس برای گرفتن رای اعتماد معرفی کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала