تجاوز جنسی، سقط اجباری، شوک برقی

© AFP 2023 / Menahem Kahana تجاوز جنسی، سقط اجباری، شوک برقی
 تجاوز جنسی، سقط اجباری، شوک برقی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تجاوز جنسی در زندانهای سوریه وسیعاً استفاده میشود و قربانیان آن پس از آن حتی از طرف خانواده های خود با جواب رد روبرو می شوند. یک وکیل در محکمه آلمان به خاطر آن مبارزه می کند، تا این جنایات به مثابه جنایات جنگی بررسی شوند.

پاسکال میولر (Pascale Müller) در مطلب منتشره در نشریه Der Spiegel (آلمان) می نویسد، جامانا سیف (Joumana Seif) در این روز جون بسیار خسته به نظر می رسد. از ساعت هفت صبح گذشته، او به محکمه عالی منطقه در كوبلنز رسید و سپس چند ساعت را در صحن محکمه گذراند. حالا او در یک هتل زندگی میکند و به صدای آرام می گوید: "این وحشتناک بود: با چیز آهنی، بوتل ها، گیلاس". چشمانش را می بندد و پیاده می شود. "نه" ، او بعد از مکث ادامه می دهد. "صحبت کردن در مورد آن غیرممکن است."

جمنا سیف یک حقوقدان و فعال سوری است که از حقوق زنان دفاع می کند. بیش از دو سال است که وی به موضوع تجاوزات جنسی و شکنجه در زندان های سوریه بشار اسد پرداخته است. به گفته وی، طی سالهای گذشته صدها داستان درباره زنانی که مجبور بودند، از این طریق عبور کنند، شنیده است.

نماینده ویژه امریکا: ما بر خروج اسد و روسیه از سوریه اصرار نداریم - اسپوتنیک افغانستان
نماینده ویژه امریکا: ما بر خروج اسد و روسیه از سوریه اصرار نداریم

او فرصتی برای صحبت حضوری با بیش از 70 زن داشت. همیشه دشوار است آنها در مورد پالیدن ها با عناصر آزار و اذیت، مستقیماً در مورد آزار جنسی، اجبار به رابطه جنسی با دیگر زندانیان، در مورد صدمات به دستگاه تناسلی، سقط جنین اجباری، در مورد شوک الکتریکی به سینه و دستگاه تناسلی و تجاوزات جنسی صحبت کردند.

این وکیل که چند سال در آلمان زندگی می کند، کل روز را در محکمه در کوبلنز گذراند. از ماه اپریل، بررسی اولین دوسیه شکنجه در جهان در زندان های سوریه ادامه داشته است. متهمان دو نفر هستند که گفته می شود مسوول شکنجه زندانیان در زندان خطیب دمشق هستند. در عین حال، تجاوزات جنسی تنها یکی از اتهامات (و نه اصلی) علیه آنها است.

فراز فیاض، اولین شاهد که در آن روز شهادت داد، توضیح می دهد که چگونه وی در زندان مورد تجاوز قرار گرفت. ولی، قاضی نسبت به داستان او واکنش خیلی خشن نشان نمی دهد. این تنها یکی از بسیاری از روشهای شکنجه وحشیانه است که امروزه شرح داده شده است.

هراس انگیزترین سرکرده امنیتی داعش در سوریه کشته شد - اسپوتنیک افغانستان
هراس انگیزترین سرکرده امنیتی داعش در سوریه کشته شد

این واقعاً سخت است. بعضی اوقات، وقتی این همه را می شنوم، غرق احساسات می شوم. "سیف اذعان می کند. او از اول می داند که این نوع رژیم چیست: برادرش در سال 1996 مفقود شد، و پدرش ریاض سیف، چهره برجسته مخالف و مخالف رژیم اسد، در آغاز قرن پنج سال در زندان به سر برد. بنابراین، امروز او می گوید: "من مسوولیت مبارزه با بی عدالتی را احساس می کنم."

سیف مطمین است كه رژیم سوریه سالهاست كه از تجاوز جنسی به عنوان سلاح نظامی استفاده می كند و مجازات باید متناسب باشد. واقعیت این است که تجاوز جنسی هدفمند، منظم و فراگیر است. در عین حال، هدف این است که کل جامعه را تحقیر کنند و مخالفان را سرکوب کنند - این یک جنایتی علیه بشریت است.

گشف گور دسته جمعی در نزدیکی اردوگاه آوارگان «الرکبان» سوریه - اسپوتنیک افغانستان
کشف گور دسته جمعی در نزدیکی اردوگاه آوارگان «الرکبان» سوریه

براساس گزارش کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل، حداقل 20 زندان در سوریه وجود دارد که زنان و دختران در آنها مورد تجاوز جنسی قرار می گیرند. حداقل در 15 زندان، مردان و پسران نیز قربانی می شوند. اما در آمارهای تعقیب کیفری این آمار به هیچ وجه منعکس نشده است. عدالت، به طور معمول، هنگام تجاوز جنسی کور می شود.

محکمه کنونی کوبلنز به جمنا سیف امید می دهد که افراد مسوول تجاوز به خاطر اعمالشان مجازات خواهند شد. او، طبق اعتراف خودش، حتی تصور نمی کرد که روزی در این محکمه حضور خواهد یافت. علاوه بر این، وی امیدوار است که دادخواست ارائه شده به مردم کمک کند، تا درک کنند که تجاوز جنسی مورد استفاده در زندانهای رژیم اسد عواقب ماندگاری برای قربانیان آن برجای گذاشته است. آنها هنوز مراقبت های طبی لازم یا پشتیبانی روانشناسی طولانی مدت را دریافت نمی کنند. سیف شکایت می کند: "هیچ کس چنین خشونت هایی را جدی نمی گیرد."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала