تلاش عبدالله برای کسب حمایت اعضای ناراضی حزب «جمعیت اسلامی»

© General Ata Mohammad Noorدیدار عبدالله عبدالله و عطا محمد نور در خانه قانونی
دیدار عبدالله عبدالله و عطا محمد نور در خانه قانونی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در حالی که پس از انتخابات جنجالی ریاست جمهوری افغانستان بین برخی اعضای حزب جمعیت اسلامی اختلاف ایجاد شد، به‌نظر می‌رسد که رئیس شورای عالی مصالحه برای کسب حمایت اعضای ارشد و ناراضی این حزب رایزنی با آن‌ها را آغاز کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان با عطامحمد نور رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان دیدار کرد.

نور در توئیتی گفت که در این دیدار یونس قانونی و حفیظ منصور از اعضای شورای رهبری حزب جمعیت اسلامی نیز حضور داشتند و طرف‌ها درباره مذاکرات صلح با طالبان بحث و تبادل نظر کردند.

پس از مدت‌‌ها آزردگی؛ عبدالله به دیدار نور رفت - اسپوتنیک افغانستان
پس از مدت‌‌ها آزردگی؛ عبدالله به دیدار نور رفت

عبدالله در حالی با اعضای ارشد شورای رهبری حزب جمعیت اسلامی دیدار کرد که صلاح‌الدین ربانی، رهبر این حزب در انتخابات سال گذشته از حامیان اصلی وی بود.

با این حال، پس از «توافق عبدالله با اشرف غنی» برای ایجاد دولت مشارکتی، ربانی در پیامی تصریح کرد که این توافق مشروعیت بخشی به نتیجه تقلب در انتخابات است.

رهبر حزب جمعیت اسلامی افغانستان افزود که نتیجه اعلام شده انتخابات، خلاف قانون و دستورالعمل‌های انتخاباتی و فاقد استانداردهای لازم مشروعیت بود و از این رو هرگونه حکومت ایجاد شده از دل این انتخابات، مشروعیت و اعتبار قانونی ندارد.

رهبر حزب جمعیت اسلامی پیش از این نیز گفته بود که تا تغییر نظام کنونی سیاسی افغانستان به تلاش‌هایش برای حصول این مهم ادامه خواهد داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала