توضیحات نبنزیا درمورد خروج روسیه از میکانیزم سازمان ملل برای سوریه

© AFP 2023 / Hector Retamalتوضیحات نبنزیا درمورد خروج روسیه از میکانیزم سازمان ملل برای سوریه
توضیحات نبنزیا درمورد خروج روسیه از میکانیزم سازمان ملل برای سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده دایمی روسیه در سازمان ملل متحد درمورد دلیل خروج روسیه از میکانیزم اطلاعات درمورد تاسیسات و حرکات بشردوستانه در سوریه، توضیحات داده است.

به گزارش اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا، نماینده دایمی روسیه در سازمان ملل متحد گفته است: "این میکانیزم یک توافق داوطلبانه بود. هیچ سندی نه در شورای امنیت دارد و نه اساس قانونی دارد. ما بارها به نقص‌های این میکانیزم اشاره کرده ایم. اما از آنها چشم‌پوشی شده است".

چنانکه قبلا مارک لاوکوک، معاون منشی عمومی سازمان ملل متحد در امور مسایل بشردوستانه اعلام کرده بود، روسیه به تاریخ ۲۳ جون به سازمان خبر داد که پس از این در کار میکانیزم مذکور شرکت نمی‌کند.

نبنزیا خاطر نشان ساخت که این میکانیزم اغلب برای اطلاعات نادرست استفاده می‌شد و بارها تاسیساتی که به عنوان تاسیسات بشردوستانه نامیده می‌شدند، در واقع توسط تروریست‌ها استفاده می‌شدند.

علاوه بر این، نماینده روسیه در سازمان ملل به عدم تطابق مختصات ارایه شده توسط سازمان ملل و تاسیساتی باید در آنجا قرار می‌داشتند، اشاره نموده است.

نبنزیا همچنان یادآور شد که در خزان سال ۲۰۱۹ در سازمان ملل متحد کمیسیون تحقیقات درمورد حملات بر تاسیسات و زیرساخت‌های ملکی در شمال غرب سوریه، ایجاد کرد. آنزمان کشورهای غربی روسیه و مقامات سوریه را به این حملات متهم ساخت.

وی همچنان در یک کنفرانس مطبوعاتی تصاویری را که دروغ‌بودن اتهامات به آدرس روسیه را پیشکش کرد، اما این اطلاعات نادیده گرفته شد.

به گفته وی، وزارت دفاع روسیه تحقیقات خودش را انجام داد و تایید کرد که هیچ یک از تاسیسات یادشده توسط کمیسیون مذکور، هدف حملات قرار نگرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала