دانشمندان: در سیارات اورانوس و نپتون باران الماس می‌بارد

عضو شوید
دانشمندان در طی یک مطالعه ثابت کردند که در سطح سیارات نپتون و اورانوس بارانی از الماس واقی می‌بارد.

به گزارش اسپوتنیک، تیمی از دانشمندان در یک تحقیق ثابت کردند که در سیارات اورانوس و نپتون می تواند بارانی از الماس واقعی ببارد.  به گفته دانشمندان اتمسفیر این سیارات عمدتاً از هلیوم و هیدروژن تشکیل شده است.

نپتون به همراه سیاره اورانوس یکی از غول‌های یخی در منظومه شمسی است که دو لایه بیرونی آنها از ترکیباتی تشکیل شده است که شامل هیدروژن و هلیوم هستند.

رنگ مایل به آبی هر دو سیاره نیز به دلیل ردپای متان در جو آنها است که وجود یخ را درون آنها اثبات می‌کند.

اکنون دانشمندان تایید کرده‌اند که "باران الماس" در این سیاره پدیده‌ای واقعی است.

کشف غیر منتظره: پیدا شدن ماه جدید برای نپتون - اسپوتنیک افغانستان
کشف غیر منتظره: پیدا شدن ماه جدید برای نپتون

در لایه های بالایی حرارت تقریبا 220 درجه زیر صفر است. و در لایه های پایین تر عناصر و مواد سنگین تر از جمله متان دیده می شوند و دما و فشار افزایش می یابد و فشار شدید، هیدروژن و کربن را در این سیارات به الماس تبدیل می‌کند.

این نتیجه گیری با استفاده از لیزر اشعه ایکس آزمایشگاه شتاب دهنده ملی "SLAC" موسوم به "LCLS" انجام شد. دانشمندان می‌گویند از آنجا که این سیاره دارای متان است، وقتی تجزیه شود، بارش الماس رخ می‌دهد.

فیزیکدانان می‌گویند: ما اکنون یک رویکرد جدید بسیار امیدوارکننده بر اساس پراکندگی اشعه ایکس داریم. آزمایش‌های ما پارامترهای مهم مدل را ارائه می‌دهد که در گذشته عدم اطمینان گسترده در مورد آنها وجود داشت.

یک مأموریت فضایی در سال 1989 به نام "وویجر 2" یگانه مرجع دانش انسان از سیاره نپتون بوده است و این یافته جدید موفقیت بزرگی به شمار می‌آید.

ناسا می‌گوید سیاره نپتون بیش از 30 برابر فاصله خورشید از زمین با ما فاصله دارد و تنها سیاره‌ای است که با چشم غیرمسلح قابل دیدن نیست.

اورانوس هفتمین سیاره از نظر نزدیکی به خورشید و چهارمین سیاره از نظر اندازه و سومین سیاره از نظر جرم است. در جو آن هیدروژن به شکل H2 و 12 درصد هلیوم و 2 درصد متان وجود دارد اما از آنجایی که متان به شدت نور قرمز را جذب می‌کند این سیاره به رنگ آبی مایل به سبز دیده می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала