قصد آمریکا برای خرید سیستم های S-400 روسی از ترکیه

© Sputnik / Department of the information support of the Baltic region /  مراجعه به بانک تصاویر قصد آمریکا برای خرید سیستم های S-400 روسی از ترکیه
قصد آمریکا برای خرید سیستم های S-400 روسی از ترکیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک سناتور کنگره آمریکا طرحی را پیشنهاد نموده که بر اساس آن ایالات متحده می‌تواند سیستم های دفاع هوایی S-400 روسی را از ترکیه خریداری کند.

 به گزارش اسپوتنیک، سناتور «جان تون» طرحی را برای لایحه بودجه نظامی 2021 آمریکا پیشنهاد کرده که بر اساس آن، واشنگتن می‌تواند سیستم دافع هوای « S-400» ساخت روسیه را از ترکیه خریداری کند.

متن این سند در پیش نویس قانون تخصیص بودجه دفاع ملی برای سال 2021 در سایت کنگره آمریکا منتشر شده است.

اس-400 - اسپوتنیک افغانستان
اس-400 نتنها از حریم هوائی ترکیه دفاع می کند

این سناتور آمریکایی طرح مذکور را با هدف پایان دادن به بن‌بست سیاسی و دیپلماتیکی که واشنگتن و انقره به دلیل خرید سیستم S-400از روسیه به آن رسیده‌اند،‌ پیشنهاد داده است.

همزمان «جیم ریش» رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا طرح دیگری را برای تنبیه ترکیه پیشنهاد داده که بر اساس آن، روز بعد از اجرایی شدن لایحه بودجه نظامی 2021، تحریم‌هایی ذیل قانون کاتسا (قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها) علیه انقره اعمال خواهد شد.

وزارت خارجه آمریکا تهدید کرده هر کشوری که از روسیه این سیستم ها را خریداری کند، تحریم می‌شود. کاخ سفید نیز طبق لایحه بودجه نظامی 2020، مکلّف است ترکیه را تا پایان سال به صورت کامل از برنامه تولید مشترک «F-35» کنار بگذارد و حتی تحویل مابقی جنگنده‌های خریداری شده را نیز تعلیق کند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала