Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

مهاجم باتجربۀ جرمن‌ها در 34 سالگی کفش‌هایش را آویخت

© Sputnik / Александр Вильф /  مراجعه به بانک تصاویر ماریو گومز
ماریو گومز - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ماریو گومز درحالی که با اشتوتگارت به بوندسلیگا صعود کرد تصمیم به خداحافظی از فوتبال گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، اشتوتگارد با قرار گیری در رده دوم رقابت های بوندسلیگا 2، موفق شد به بوندسلیگا صعود کند. روز گذشته اشتوتگارتی ها علاوه بر گرفتن جشن صعود، با یکی از بهترین بازیکنان تاریخ این باشگاه خداحافظی کردند.

یورگن کلینزمن - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
کلینزمن مدیر عامل اشتوتگارت می‌شود

ماریو گومز یکی از مهاجمان  موفق یک دهه اخیر در بوندسلیگا بوده است. این مهاجم با تجربه فصل قبل را در لیگ دسته یک آلمان با اشتوتگارت سپری کرد و توانست با این تیم جواز حضور در بوندسلیگا را به دست آورد. مهاجم اشتوتگارت در بازی پایانی این تیم در لیگ دسته یک توانست تک تیمش را به ثمر برساند.

او تصمیم گرفت که با وجود آنکه در صعود اشتوتگارت به بوندسلیگا نقش زیادی داشت از فوتبال خداحافظی کند. گومز در پیامی نوشت:«رویای من این بود که در سال پایانی فوتبال کاری برای اشتوتگارت انجام دهم. بسیار زیباست که در این لحظات خاص از اشتوتگارت و فوتبال خداحافظی کنم. این ماموریت پایانی من بود.»

گومز در فصل 2019 - 2020 بوندسلیگا 2 موفق شد در 22 بازی، 6 گل به ثمر برساند. او برای اولین بار در سال 2007 پیراهن تیم ملی آلمان را به تن کرد و طی 78 بازی موفق به ثبت 31 گل شد. تنها تجربه موفق گومز در جام جهانی مربوط به جام جهانی 2010 است که او طی 7 بازی نتوانست گلی بزند. ماریو گومز در جام جهانی 2014 که به قهرمانی آلمان منجر شد، غایب بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала