فیصل: پس از هفته‌ی کاهش خشونت، طالبان روزانه بطور میانگین 44 بار حمله نموده‌اند

© Photo / Government Media and Information Centerجاوید فیصل، سخنگوی شورای امنیت ملی
جاوید فیصل، سخنگوی شورای امنیت ملی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی شورای امنیت ملی با اعلام آمار حملات روزانه طالبان، گفته است که کامیابی توافق‌نامه‌ی امریکا و طالبان و نیز روند صلح در افغانستان، به کاهش فوری خشونت‌ها و شروع مذاکرات بین‌الافغانی بسته‌گی دارد.

به گزارش اسپوتنیک، شورای امنیت ملی می‌گوید که گروه طالبان از هفته کاهش خشونت به این‌سو روزانه به صورت میانگین 44 حمله را در کشور راه‌اندازی کرده است. طبق اعلام این دفتر در پی این حملات روزانه دست‌کم 24 غیرنظامی «کشته یا زخمی» شده‌اند.

هفته کاهش خشونت از سوم حوت سال گذشته آغاز شد و تا دهم همین ماه که امریکا و طالبان توافق‌نامه صلح را امضا کردند، ادامه یافت. کمیسیون مستقل حقوق بشر در پایان این هفته اعلام کرد که 41 نفر به رغم کاهش خشونت‌ها در کشور کشته شده‌اند.

کشته و زخمی شدن ۳۶ نفر در هفته کاهش خشونت در افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
کشته و زخمی شدن ۳۶ نفر در هفته کاهش خشونت در افغانستان

دو روز پس از امضای این توافق‌نامه، طالبان اعلام کردند که حملات علیه نیروهای امنیتی را از سر می‌گیرند.

جاوید فیصل، سخنگوی شورای امنیت ملی روز سه‌شنبه، دهم سرطان در توییتی با اعلام آمار حملات روزانه طالبان، گفته است که کامیابی توافق‌نامه‌ی امریکا و طالبان و نیز روند صلح در افغانستان، به کاهش فوری خشونت‌ها و شروع مذاکرات بین‌الافغانی بسته‌گی دارد.

گروه طالبان در این مورد تاکنون واکنشی نشان نداده است.

دولت و طالبان در جریان روزهای عید رمضان امسال آتش‌بس اعلام کردند و انتظار می‌رفت که پس از آن آتش‌بس اعلام ناشده میان دو طرف ادامه یابد. اما شورای امنیت ملی با افزایش خشونت‌ها اعلام کرد که طالبان از آتش‌بس اعلام ناشده استفاده‌ی ناروا کرده و بر میزان خشونت‌ها افزوده‌اند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала