بانک مرکزی ایران با راه‌اندازی شعبه «غضنفر بانک» افغانستان در چابهار موافقت کرد

© غضنفر بانک بانک مرکزی ایران با راه‌اندازی شعبه «غضنفر بانک» افغانستان در چابهار موافقت کرد
بانک مرکزی ایران با راه‌اندازی شعبه «غضنفر بانک» افغانستان در چابهار موافقت کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس اتاق ایران- افغانستان بانک مرکزی ایران از راه اندازی شعبه بانک افغانستانی در چابهار خبر داد.
سومین محموله گندم اهدایی هند به افغانستان به بندر چابهار رسید - اسپوتنیک افغانستان
سومین محموله گندم اهدایی هند به افغانستان به بندر چابهار رسید

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایلنا، حسین سلیمی رییس اتاق ایران-افغانستان بانک مرکزی ایران درباره راه اندازی شعبه بانک افغانستانی در چابهار اظهار داشت: بانک افغانستانی درخواست راه اندازی شعبه در چابهار را داشته است تا داد و ستد ایران و افغانستان روان‌تر صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه دولت ایران با راه اندازی شعبه این بانک خارجی در استان سیستان و بلوچستان موافقت کرده و ارایه مجوزهای تاسیس آن در حال انجام است، ادامه داد: بانک مرکزی موافقت خود را با راه اندازی این شعبه بانک خارجی را اعلام کرده است.

رییس اتاق ایران – افغانستان بانک مرکزی ایران درباره اهمیت راه اندازی ین بانک خارجی در چابهار گفت: سرمایه گذاری در بندر چابهار مطرح است که باید هندی‌ها بتوانند از طریق یک بانک خارجی منابع خود را وارد کنند.

سلیمی افزود: همچنین در حال حاضر برای انتقال ارز و داد و ستد و پیوندهای بازرگانی با افغانستان مشکل داریم که راه اندازی این شعبه کمک بسیار بزرگی به تجارت این دو کشور است و می‌تواند مانند یک کانال مالی عمل کند.

وی با بیان اینکه هند، پاکستان و افغانستان و ایران می‌توانند از طریق این شبکه بانکی پیوند بازرگانی نیرومندتر داشته باشند، گفت: خوشبختانه بندر چابهار هم مستثنی از تحریم‌ها است و با رونق بندر چابهار، بازرگان افغانستانی در این منطقه بسیار فعال شده‌اند.

رییس اتاق ایران- افغانستان بانک مرکزی ایران درباره بحث میزان کفایت سرمایه این بانک خارجی اظهار داشت: تاسیس شعبه هر بانکی در کشور دیگر باید تابع قوانین آن کشور باشد، یکی از موضوعات در اخذ تاسیس بانک آف‌شور بحث کفایت سرمایه است، اطلاع دقیقی درباره میزان کفایت سرمایه این بانک خارجی در چابهار را ندارم اما گویا 50 میلیون دالر است.    

سلیمی با اشاره به عنوان این بانک گفت: احتمالا عنوان این بانک «غضنفر» است  و گویا بحث راه اندازی بانک آریا در چابهار به دلیل موضوع تحریم‌ها منتفی شده است.  

یادآوری می کنیم، که کالاهای بازرگانی هند به افغانستان و میوه خشک افغانستان و دیگر فرآورده های افغانستانی از این بندر به دو کشور صادر و وارد می شود. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала