افول تاریخی اقتصاد بریتانیا

© Sputnik / Vladimir Pesnyaافول تاریخی اقتصاد بریتانیا
افول تاریخی اقتصاد بریتانیا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
داده‌های اقتصادی منتشر شده در روز سه شنبه نشان می‌دهد که صدمات پاندمی ویروس کرونا بر اقتصاد بریتانیا، بسیار فراتر از آن چیزی بود که قبل پیش‌بینی شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، داده‌های اداره ملی آمار بریتانیا (ONS) حاکی از آن است که ششمین اقتصاد دنیا در فاصله زمانی بین ماه‌های جنوری و مارچ، 2.2 درصد منقبض شده است. این شدیدترین انقباض تولید ناخالص داخلی بریتانیا از سال 1979 میلادی، یعنی حدود 41 سال پیش بوده است. این داده‌ در حقیقت نشان‌دهنده تاثیرات اولیه ویروس کرونا بر اقتصاد این کشور اروپایی است و احتمالاً تاثیرات این بحران بی‌سابقه دامنه‌دارتر خواهد بود.

 صندوق بین‌المللی  پول: کرونا اقتصاد جهان را متوقف ساخت - اسپوتنیک افغانستان
صندوق بین‌المللی پول: کرونا اقتصاد جهان را متوقف ساخت

یکی از دلایل افول اقتصاد بریتانیا کاهش مصرف خانواده‌ها است. توماس پیو اقتصاددان بریتانیایی کاپیتال اکونومیکس می‌گوید: بسته شدن کسب و کارها به این معناست که مردم حتی اگر می‌خواستند نمی‌توانستند مصرف کنند. او اضافه کرد که ممکن تا سال 2020 میلادی شاخص‌ها به سطح قبل از بحران برسند.

براساس داده‌های اداره ملی آمار بریتانیا، اقتصاد کشور 20.4 درصد در ماه اپریل در مقایسه با ماه مارچ سقوط کرد. در این زمینه، بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا در تاریخ 29 جون از افزایش هزینه‌های زیرساخت خبر داد. وی وعده سپرد که در مرحله اول پنج میلیارد پوند را برای تعمیر و نگهداری شفاخانه‌ها و تعمیر جاده‌ها اختصاص می‌دهد.

طبق پیش‌بینی های بانک مرکزی بریتانیا، امسال ممکن است افت اقتصادی به 14 درصد برسد که این بیش از سه قرن، یعنی از سال 1706 میلادی، بدترین شاخص خواهد بود. همچنان در سال جاری دستمزد متوسط در بریتانیا دو درصد کاهش یافته است و نرخ بیکاری به نیز به نُه درصد افزایش یافته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала