ترامپ: از چین به خاطر کرونا "بیشتر از پیش" عصبانی هستم

© REUTERS / Carlos Barriaترامپ: از چین به خاطر کرونا "بیشتر از پیش" عصبانی هستم
ترامپ: از چین به خاطر کرونا بیشتر از پیش عصبانی هستم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید با دیدن چهره زشت همه‌گیری کرونا در جهان و افزایش مبتلایان در آمریکا، از دست چین "بیشتر از پیش" عصبانی می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا سه‌شنبه در پیامی توییتری نوشت: همانطور که به چهره زشت شیوع پاندمی کرونا در سراسر جهان خصوصا لطمه فاحشی آن که در آمریکا داشته است، نگاه می‌کنم، بیشتر و بیشتر از دست چین عصبانی می‌شوم. مردم می‌توانند آن را ببینند، ولی من آن را احساس می‌کنم.

ترامپ: ویروس کرونا را بهتر است کونگ فلو یا ویروس چینی بنامیم - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: ویروس کرونا را بهتر است "کونگ فلو" یا "ویروس چینی" بنامیم

گسترش ویروس جدید SARS-CoV-2 ، که باعث بیماری COVID-19 می شود ، در اواخر دسامبر سال گذشته آغاز شد. کانون گسترش این ویروس شهر ووهان چین بود. با گذشت چندین ماه این بیماری در بیش از 210 کشور جهان گسترش یافته است. در 11 مارچ ، سازمان جهانی بهداشت آن را ویروس همه گیر جهانی "پاندمی" اعلام کرد.

 گفتنی است، بر اساس آخرین آمار دانشگاه جان هاپکینز، تعداد جان باختگان ویروس کرونا در آمریکا به 127 هزار و 322 نفر رسید و شمار مبتلایان نیز به 2 میلیون و 629 هزار و 372 نفر رسیده است.

رئیس‌جمهور آمریکا، بارها چین را به دلیل گسترش این پاندمی مورد انتقاد قرار داده و گفته است که این کشور در اوایل بحران شفاف عمل نکرده است. اما مخالفان ترامپ می‌گویند که سرزنش چین در واقع تحریف افکار عمومی آمریکا از ناکامی‌های دولت ترامپ در مقابله با این پاندمی است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала