هشدار داکتر فاوچی: در امریکا روزانه 100 هزار نفر به کرونا مبتلا خواهند شد

© REUTERS / POOLهشدار داکتر فاوچی: در امریکا روزانه 100 هزار نفر به کرونا مبتلا خواهند شد
هشدار داکتر فاوچی: در امریکا روزانه 100 هزار نفر به کرونا مبتلا خواهند شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس مرکز ملی بیماری های عفونی و آلرژی ایالات متحده امریکا می‌گوید که اگر شرایط تغییر نکند، روزانه 100 هزار امریکایی به بیماری همه‌گیر کرونا مبتلا می‌شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سی‌ان‌ان، داکتر فاوچی، رئیس مرکز ملی بیماری های عفونی و آلرژی امریکا با اشاره به افرادی که تجمع می‌کنند و ماسک نمی پوشند و توجه کافی به دستورالعمل‌های مربوطه ندارند.

فاوچی معتقد است که میلیون ها حادثه ابتلا به کرونا ویروس در انتظار امریکا قرار دارد - اسپوتنیک افغانستان
فاوچی معتقد است که میلیون ها حادثه ابتلا به کرونا ویروس در انتظار امریکا قرار دارد

او گفت: اگر این روند متوقف نشود ، آسیب های زیادی به جامعه وارد خواهد شد.

ایالات متحده امریکا روز جمعه بیش از 40 هزار مورد جدید کوید-19 را گزارش کرده است که بالاترین آمار روزانه کرونا در کشور است.

فاوچی در پاسخ به این سوال که آیا این بیماری همه‌گیر تحت کنترول است، گفت: بدیهی است که ما در حال حاضر کنترول کاملی بر اوضاع نداریم. من از آنچه اتفاق می افتد راضی نیستم. اگر به منحنی موارد جدید نگاه کنید متوجه می‌شوید که در مسیر اشتباهی قرار داریم. بنابراین ما واقعاً باید در مورد آن کاری انجام دهیم و این کار را باید با سرعت انجام دهیم.

وی افزود: نمی‌توانم تعداد مرگ و میرهای  این بیماری را پیش‌بینی کنم. اما اوضاع بسیار نگران کننده خواهد بود و من این را به شما تضمین می‌کنم.

عضو کارگروه مقابله با ویروس کرونا تاکید کرد: ما ماسک را برای همه توصیه می‌کنیم و ماسک ها بسیار مهم هستند. جوان ها ماسک بپوشند و بدانند که از پوشیدن ماسک معاف نیستند.

این ویروس شناس امریکایی ایتالیا‌یی‌تبار گفت: این مهم است که همگی مسوولیت شخصی خود برای کاهش انتقال کووید-19 را بپذیریم.

ایالات متحده امریکا از لحاظ شمار مبتلایان ویروس کرونا در صدر جهان قرار دارد. براساس آخرین اطلاعات، بیش از دو میلیون 630 هزار نفر در سراسر کشور به بیماری همه‌گیر مبتلا شده اند و کرونا جان 410 هزار و 127 نفر را تا به‌حال گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала