پنتاگون: روسیه از روند صلح در افغانستان به دلیل خروج نیروهای آمریکایی پشتیبانی می کند

عضو شوید
پنتاگون معتقد است فدراسیون روسیه از روند صلح در افغانستان به دلیل خروج نیروهای آمریکایی پشتیبانی می کند.

به گزارش اسپوتنیک، پنتاگون گزارشی را منتشر کرده که در آن آمدده است، مقامات روسی برای تقویت نفوذ خود در افغانستان و همچنین تسریع در عودت سربازان آمریکایی از این کشور با کابل و جنبش تندرو طالبان (گروه ممنوع در فدراسیون روسیه) در تعامل بودند. این مطلب در گزارش پنتاگون که روز چهارشنبه منتشر شد، بیان شده است .

این سند با عنوان "تقویت امنیت و ثبات در افغانستان" توسط وزارت دفاع برای کنگره ایالات متحده تهیه شده است که یک دوره را از اول دسامبر 2019 تا 31 می 2020 در بر می گیرد.

از ماه فبروری، دولت روسیه با دولت مرکزی افغانستان، کشورهای منطقه و طالبان برای افزایش نفوذ در افغانستان همکاری می کرد، تا بازگشت سربازان آمریکایی را تسریع کرده و مشکلات امنیتی را که ممکن است پس از خروج سربازان آمریکایی بوجود بیاید، حل نماید.

کاخ سفید: ترامپ از گزارش اطلاعاتی درباره روسیه در افغانستان بی‌اطلاع بود - اسپوتنیک افغانستان
کاخ سفید: ترامپ از گزارش اطلاعاتی درباره روسیه در افغانستان بی‌اطلاع بود

پنتاگون در گزارش خود همچنین تأیید كرد كه در حال حاضر تعداد سربازان آمریكایی در افغانستان به 8.6 هزار كاهش یافته است كه پیش از این در توافق نامه صلح با طالبان پیش بینی شده بود. "مرحله اول عودت سربازان که كاهش تا 8.6 هزار تا جولای سال 2020 پیش بینی می کرد، تکمیل شده است.

یادآوری می‌کنیم، که بر پایه گزارش نیویورک تایمز، سازمان اطلاعات روسیه به صورت پنهانی شبه‌ نظامیان وابسته به طالبان را برای هدف قرار دادن سربازان امریکایی و نیروهای ائتلاف استخدام کرده است.

نیویورک تایمز مدعی شده است، که این استخدام برای ترور نیروهای امریکایی در حالی صورت گرفته که مذاکرات صلح در جریان بوده و قرار است حکومت امریکا به جنگ طولانی مدت این کشور در افغانستان، پایان دهد.

این روزنامه امریکایی همچنین نوشت که مقام های امریکایی این یافته‌ها را با دونالد ترامپ در میان گذشته و دولت واشنگتن در نظر دارد تا در این رابطه تحریم‌هایی را در برابر روسیه وضع کند، اما کاخ سفید تاکنون هیچ اقدامی در این پیوند نکرده است.

آیا ترامپ از گزارش جعلی روزنامه نیویورک تایمز قبلا خبر بود؟ - اسپوتنیک افغانستان
آیا ترامپ از گزارش "جعلی" روزنامه نیویورک تایمز قبلا خبر بود؟

پیش از این کایلی مک‌انانی، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای گفت «نه رئیس‌جمهوری امریکا و نه معاون او (مایک پنس) از گزارش اطلاعاتی درباره روسیه اطلاعی نداشتند».

سخنگوی کاخ سفید خاطر نشان کرد که امریکا روزانه هزاران گزارش اطلاعاتی دریافت می‌کند و آن‌ها را مورد ارزیابی دقیق قرار می‌دهد. در حالیکه کاخ سفید معمولاً درباره اطلاعات یا ملاحظات داخلی اظهار نظر نمی‌کند، مدیر سیا، مشاور امنیت ملی و رئیس دفتر، همگی می‌توانند تایید کنند که نه رئیس‌جمهوری امریکا و نه معاون او از گزارشی درباره روسیه در افغانستان اطلاع نداشتند. در گزارش نیویورک تایمز هم به اشتباه آمده است که رئیس‌جمهور ترامپ از این موضوع مطلع بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала