رهگیری طیاره جاسوسی امریکا توسط جنگنده‌های روسی بر فراز دریای سیاه

© Sputnik / Vitaliy Timkiv /  مراجعه به بانک تصاویر رهگیری طیاره جاسوسی امریکا توسط جنگنده‌های روسی بر فراز دریای سیاه
رهگیری طیاره جاسوسی امریکا توسط جنگنده‌های روسی بر فراز دریای سیاه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنگنده‌های سوخو-27 نیروی هوایی روسیه طیاره جاسوسی امریکا را بر فراز دریای سیاه رهگیری کردند.

به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی نیروهای دفاع هوایی منطقه نظامی جنوب روسیه، می‌گوید که جنگنده‌های سوخو-27 متعلق به نیروهای هوایی ناوگان دریای سیاه امروز چهارشنبه 1 جولای، برای رهگیری طیاره جاسوسی نیروی هوایی امریکا بر فراز آب‌های بین‌المللی دریای سیاه، به هوا برخاست.

 رهگیری هواپیماهای آمریکایی توسط جنگنده های روسی - اسپوتنیک افغانستان
رهگیری هواپیماهای آمریکایی توسط جنگنده های روسی

بر اساس این اطلاعات، در تاریخ اول جولای نیروهای دفاع هوایی منطقه نظامی جنوبی به موقع حضور طیاره جاسوسی متعلق به نیروی هوایی ایالات متحده امریکا را بر فراز دریای سیاه را کشف کردند و جنگنده‌های سوخو-27 روسی سریعاً برای اسکورت آنها اعزام شدند.

براساس این گزارش، جنگنده‌های روسی طیاره جاسوسی امریکا از نوع بوئینگ آرسی-135 را شناسایی کردند که با دیدن جنگنده‌های روسی، بلافاصله جهت پرواز خود به طرف مرزهای ملی روسیه را تغییر داد و هیچگونه تخطی در مرزهای دولتی روسیه صورت نگرفت.

یادآوری می‌کنیم که پرواز جنگنده‌های روسی هم مطابق با قوانین بین‌المللی و با استفاده از حریم هوایی آب‌های آزاد و بدون نقض مرزهای کشورهای مجاور انجام شد.

شایان ذکر است که فعالیت ارتش امریکا در مرزهای روسیه طی روزهای اخیر افزایش یافته است. هفته گذشته نیز بمب افکن های نیروی هوایی ایالات متحده امریکا بر فراز دریای بالتیک رویت شدند. روسیه نیز در پاسخ به این اقدام جنگنده سوخو-27 خود را به پرواز درآورد. چند روز بعد طیارۀ امریکایی بوئینگ بی-52 استراتوفورترس بر فراز دریای اختسک به پرواز درآمد که جنگنده‌های سوخو-30 و 35 برای رهگیری آن به هوا برخاستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала