Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

لمپارد بدون هازارد در نیمه نهایی جام حذفی

© AFP 2023 / Adrian DennisГлавный тренер «Челси» Фрэнк Лэмпард во время футбольного матча английской Премьер-лиги между «Челси» и «Манчестер Юнайтед»
Главный тренер «Челси» Фрэнк Лэмпард во время футбольного матча английской Премьер-лиги между «Челси» и «Манчестер Юнайтед»  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرانک لمپارد با وجود ممنوعیت از بازار نقل و انتقالات قبلی و نیز از دست دادن ادن هازارد، در نیمه نهایی جام حذفی حضور یافته و انتظار به شدت از او بالا رفته است.

به گزارش اسپوتنیک، فرانک لمپارد قرار است تازه وارد لیگ برتر شود. او با وجود ممنوعیت نقل و انتقالات و پیوستن ادن هازارد به رئال مادرید، با چلسی در میان چهار تیم برتر لیگ برتر قرار گرفته و نیز به نیمه نهایی جام حذفی رسیده است.

لمپارد دوست ندارد که در برابر وستهام نتیجه از دست بدهد. در زمان جدایی از وستهم و پیوستن به چلسی، آنها را عصبانی کرد و در لباس چلسی مورد طعنه وستهام قرار گرفت.

لمپارد در حالی که به یکی از بهترین هافبک‌های میانی جهان بدل شد از این نفرت برای آتش زدن استفاده کرد و رکوردهای گل برای باشگاه خود را شکست و 106 گل بار نیز برای کشورش به میدان رفت.

در حالی که برای اولین بار به عنوان سرمربی باز می‌گردد هنوز هم همه در اشتباه‌‌اند که در اولین فصل حضور خود به عنوان سرمربی لیگ برتر و حضور در مرحله نیمه نهایی جام حذفی به لیگ قهرمانان اروپا نیز صعود کند.

کاملاً بی سر و صدا نبوده اما لمپارد با مشکلات عدیده‌ای روبرو شده است و به همان عزم جدی و محکمی که پایه و اساس بازی کردن وی را بر عهده دارد به مشکلات پاسخ داده است.

تنها دو هفته قبل از قرنطینه، چلسی به نظر می‌رسد از میان چهار تیم دور می‌شود، زیرا آنها در جایگاه چهارم و 9 امتیاز از لستر در رده سوم فاصله داشتند. تیم او بعد از شکست تلخ در زمین خودی برابر بایرن مونیخ و نیز باخت برابر منچستر یونایتد، مقابل بورنموث مساوی کرد.

آنها در برابر تاتنهام چشمگیر ظاهر شدند.

سپس چلسی با از پیش رو برداشتن لیورپول در جام حذفی، وقتی که لمپارد بیلی گیلمور را به خط میانی کشاند و این نوجوان نیز نمایش را اجرا کرد، دقیقاً مانند پنج روز بعد در پیروزی 4-0 مقابل اورتون عمل کرد.

آن روز لیورپول بد بود و اورتون کاملاً افتضاح، اما لمپارد تصمیمات دشواری را رد نکرد. یکی این بود که بدون خرید جایگزین دیوید لوئیز را به فروش رساند.

دیگر این بود که کپا گران‌ترین دروازه‌بان جهان با 72 میلیون پوند مصدوم شد، او کریستین پولیشیچ را خرید و ضمنا به میسون اجازه بازی داد.

علاوه بر این، خودی‌های چلسی تفاوت اساسی را با پیشینیان خود دارند. وقتی اوضاع برای آنتونیو کونته یا مائوریسیو ساری اشتباه گرفته شد، مردان ایتالیایی به سمت داخل کشور شان برگشتند، خطوط ارتباطی خراب ‌شد و اعتماد از بین ‌رفت.

لمپارد شاید به این دلیل که او و مربیانش ماشین‌های این باشگاه عجیب و غریب را درک می‌کنند از نکات اصطکاک معمول اجتناب کرد.

ارتباط وی با هیئت مدیره از طریق پتچچ و مارینا گرانوفسایا سالم است و حتی اگر او از عدم جذب بازیکن در جنوری ناراضی بود.

از روز چهارشنبه حکیم زییش و تیمو ورنر به طور رسمی بازیکن چلسی شده‌اند.

به همین ترتیب رابطه با نیل بات رئیس توسعه جوانان نیز خوب شده است.

تمایل مدیر از فُرصتی برای بازیکنان جوان و تأثیر مربیان روی "جودی موریس" و "جو ادواردز" از آکادمی مشهور شده است که سال‌ها به عنوان بهترین در کشور شان شناخته شده اند.

او سخت کوشی و استانداردهای بالا را طلب می‌کند و این می‌گوید که ضمن ارتقاء بچه‌های آکادمی، وفاداری بازیکنان ارشد را نیز حفظ کرده است.

سزار آزپلکویتا که فصل را بد شروع کرده به سطح عادی و قوام خود باز می‌گردد. الیویه ژیرود که تقریباً در جنوری فروخته می‌شد قرارداد جدیدی را امضا کرده است. ویلیان و پدرو توافق کردند که تا پایان فصل بمانند.

لمپارد تحت تأثیر شیوه قرار گرفتن انگلو کانته قرار گرفت. کانته محتاط و تمایلی به بازگشت زمان لازم را به او داده شد.

لمپارد پشتیبان محکم او بود دقیقاً مانند زمانی که مونت و کالوم هادسون-اودوی مقررات را زیر پا گذاشتند.

حالا خرید ورنر و دنبال کردن شرایط کای هاورتز و بن چیلول اتاق رختکن را تشدید می‌کند. تیمی که در ماه فبروری پرچم‌دار می‌شود در میان تابستان تازه و گرسنه به نظر می‌رسد.

لمپارد روز سه شنبه گفت: "پایان قرنطین زمان بازتاب خوبی به من داد. وقتی تمام وقت بازی می‌کنید، همیشه به دنبال نفر بعدی هستید. این از ما دور شد و ما زمان بیشتری برای تأمل در مورد نحوه تمرین و نحوه کار داریم."

او افزود: "در یک فصل همیشه آزمایش می‌شوید و لحظاتی دارید که چندان خوب نیستند. من تابستان وارد کار شدم و به دلیل ممنوعیت نقل و انتقالات نتوانستم تغییرات بزرگی ایجاد کنم و همیشه در این فصل یک عنصر جزئی برای کار وجود داشت تا به جایی برسیم که می‌خواستیم باشد."

سرمربی شیران لندن اضافه کرد: "فکر نمی‌کنم همیشه قایقرانی ساده باشد. بنابراین بازتاب برای من و ما به عنوان تیم واقعا مثبت بود. شما می‌توانید کارهایی را که سخت انجام می‌شود جدا کنید."

چلسی از زمان برگشت تا کنون بهترین نتایج را گرفته از جمله برتری برابر منچسترسیتی که نشان دهنده پتانسیل آن‌ها بود و فعلا آنها تنها یک امتیاز از لستر عقب هستند.

لمپارد 42 ساله روز شنبه یک سال کارش در چلسی تکمیل می‌شود. مخالفان ممکن است ادعا کنند که او خوش شانس منصوب شدن بود حتی ممکن است از امتیازاتی شکایت کنند مانند وقتی که او در وستهام به عنوان پسر مربی و برادرزاده سرمربی شکست خورد.

اما او این شانس را به دست آورده و اگر علی‌رغم از دست دادن ادن هازارد و تحمل ممنوعیت نقل و انتقالات تا مرحله یک چهارم برتر برسد، اولین فصل برای سرمربی تازه کار در لیگ برتر می‌تواند موفقیت چمشگیر باشد.

تیمش کامل نیست و او این را می‌داند، از این رو محتاطانه عمل می‌کند. چلسی از سطح بالایی فاصله دارد و سال آینده تقاضاها تغییر می‌کنند اما این پرشوری یک بار دیگر در ستمفوردبریج مثبت است.

آنها ممکن است در وستهام آن را دوست نداشته باشند اما به این مناسبت آنها در آنجا حضور نخواهند داشت تا به لمپارد اجازه دهند آنچه را که فکر می‌کنند، بدانند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала