وعده جو بایدن: اگر رئیس شدم «سیاست سخت» در قبال روسیه خواهم داشت

© AP Photo / Terry Asheوعده جو بایدن: اگر رئیس شدم «سیاست سخت» در قبال روسیه خواهم داشت
وعده جو بایدن: اگر رئیس شدم «سیاست سخت» در قبال روسیه خواهم داشت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وعده سپرده است که در صورت پیروزی سیاست سختی را در قبال روسیه دنبال خواهد کرد.

 به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن نامزد احتمالی حزب دموکرات برای انتخابات ماه نوامبر ریاست جمهوری آمریکا روز سه شنبه در دیدار با خبرنگاران در ایالت دلاویر آمریکا گفت، در صورت پیروزی در انتخابات سیاست سختی را در قبال روسیه در پیش خواهد گرفت.

بایدن خاطرنشان ساخت که وی آماده است تا برای اعمال تحریم های سخت‌تر علیه روسیه همه راه از شورای امنیت گرفته تا هر جا که ممکن است طی کند.

جو بایدن گفت: اگر گزارش‌ها مبنی بر اینکه روسیه مبالغی به نیروهای طالبان پرداخت کرده تا نیروهای آمریکایی را در افغانستان بکشند، درست باشد، این کار معادل حمله مستقیم به آمریکایی‌ها است. ما دستکم باید تحریم‌های اقتصادی شدیدی را به عنوان بخشی از پاسخی جامع در نظر بگیریم.

بایدن: ترامپ جان نظامیان امریکایی را به خطر انداخته است - اسپوتنیک افغانستان
بایدن: ترامپ جان نظامیان امریکایی را به خطر انداخته است

 نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از نوع مدیریت دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور در قبال این موضوع انتقاد کرد و گفت در صورتی که این گزارش درست باشد، ترامپ در برخورد با آن «قصور در انجام وظیفه» داشته است.

 روزنامه نیویورک تایمز اخیرا در گزارشی نوشت که یک واحد تجسسی روسیه گروه طالبان را تشویق به حمله به نظامیان ائتلاف آمریکایی در افغانستان کرده و برای کشتن سربازان آمریکایی در افغانستان پاداش نقدی تعیین کرده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه این گزارش را کذب و بی اساس دانست و گفت: سرویس های اطلاعاتی آمریکا که به ضربه زدن به رییس جمهور خود ادامه می‌دهند، باید به اظهارات او در این باره نیز توجه کنند.

رئیس جمهوری آمریکا در پیام توییتری در باره گزارش نیویورک تایمز نوشت: هیچ‌کس به من، مایک پنس معاونم یا مارک میدوز رئیس کارکنان کاخ سفید درباره به‌ اصطلاح حمله به نیروهای ما در افغانستان از طریق روسیه که از سوی منبع ناشناس رسانه اخبار جعلی نیویورک تایمز گزارش شده بود چیزی نگفته است.

    وزارت امورخارجه روسیه نیز خاطرنشان کرد: مقاله نیویورک تایمز سراسر شایعه است و گویا به سفارش واحدهای تجسسی آمریکا منتشر شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала