چرا هند علاقمند به خرید جنگنده میگ-29 روسی است؟

© Sputnik / Alexander Vilf /  مراجعه به بانک تصاویر چرا هند علاقمند به خرید جت جنگنده میگ-29 روسی است؟
چرا هند علاقمند به خرید جت جنگنده میگ-29 روسی است؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع هند خرید جنگنده های میگ-29 روسی را تصویب کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، ارتش هند در یک اعلامیه گفته است که این کشور خرید 21 فروند جنگنده میگ–29 روسی را تصویب کرده است، همچنان کار روی نوسازی 59 جنگنده دیگر نیروهای هوایی این کشور به ارزش بیش از 984 میلیون دالر قرارداد شده است.

راجنات سینگ وزیر دفاع هند  - اسپوتنیک افغانستان
وزیر دفاع هند عازم مسکو شد

در این اعلامیه آمده است: "شورای دفاع، خرید 21 جنگنده میگ–29 همراه با نوسازی 59 هواپیما دیگر میگ-29 و خرید 12 فروند هواپیما سوخو-30 را تصویب کرد. پیش بینی می شود که خرید و نوسازی جنگنده های میگ-29، 74.1 میلیارد روپیه هندی معادل به 984 میلیون دالر هزینه خواهد شد. همچنان هزینه تخمینی جنگنده های سوخو-30 که توسط شرکت هوانوردی (هیندوستان آیروناتیکس) خریداری می‌شود، 107.3 روپیه هندی معادل به 1.42 میلیارد دالر هزینه خواهد داشت".

در مجموع شورای دفاع هند برای خرید و نوسازی تسلیحات برای ارتش این کشور به مبلغ 5.1 میلیارد دالر بودجه تصویب کرده است.

  مستقر شدن 20 هزار سرباز پاکستانی در نزدیکی منطقه‌ مورد مناقشه هند و چین   - اسپوتنیک افغانستان
مستقر شدن 20 هزار سرباز پاکستانی در نزدیکی منطقه‌ مورد مناقشه هند و چین

الکسی لئونکوف، مدیر مجله "آرسنال وطن" و کارشناس نظامی روسیه در باره این که چرا هند جنگنده میگ-29 خریداری می‌کند؟، اظهار داشت: "همکاری نظامی میان روسیه و هند پیشینه‌ی تاریخی دارد، بیش از 70 درصد از سلاح و تجهیزات نظامی ارتش هند، در اتحاد جماهیر شوروی یا روسیه ساخته شده است. به عنوان مثال، تا هنوز ارتش هند از هواپیماهای میگ-21، استفاده می کند، مطابق به پلان اتحاد جماهیر شوروی، فقط اخیرا تصمیم  به حذف و جایگزینی آنها با تجهیزات دیگر گرفت. برای این جایگزینی سبک، آنها به جنگنده‌ های مانور نیاز داشتند، فقط این جنگنده میگ-29، می توانست باشد".

به گفته او، نسخه جدید جنگنده میگ-29، در مقایسه با نسل قبلی خود دارای یک ایستگاه شناسایی پیشرفته‌تر است.

آقای لئونکوف افزود: "واضح است، که چرا هندی‌ ها میگ-29 انتخاب کردند، جنگنده فرانسوی Rafale رقیب آن است. هندی‌ها جنگنده‌ای را انتخاب کردند که با آن بیشتر آشنا هستند. اولین جنگنده میگ-29، در دهه 90 به هند تحویل داده شد، نوسازی بعدی، کیفیت رزمی این هواپیما را بیشتر بهبود می‌بخشید".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала