بیش از 50 واگن مواد غذایی کمکی قزاقستان در حال فاسد شدن است

© Photo / Hairatanبیش از 50 واگن مواد غذایی کمکی قزاقستان در حال فاسد شدن است
بیش از 50 واگن مواد غذایی کمکی قزاقستان در حال فاسد شدن است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسوولان اداره خدماتی بندر تجارتی حیرتان در شمال کشور می‌گویند که بیش از 50 واگن کمک مواد غذایی کشور قزاقستان در حال فاسد شدن است. به گفته آنان، با گذشت 20 روز از رسیدن این کمک‌ها، دولت هنوز هم نتوانسته این کمک‌ها را تسلیم شود.

به گزارش اسپوتنیک، با شیوع ویروس کرونا و دست و دهان شدن اکثریت مردم افغانستان، قزاقستان برای مبارزه با فقر برخاسته از آن، بسته‌های مواد غذایی به افغانستان کمک کرد، اما این کمک‌ها که شامل آرد، روغن، ماکرونی و شیر می‌شود، هنوز هم روی خط آهن بندر تجارتی حیرتان باقی مانده است.

روز گذشته 9014 تُن مواد غذایی وارد افغانستان شده است - اسپوتنیک افغانستان
روز گذشته 9014 تُن مواد غذایی وارد افغانستان شده است

محمد کاظم مهرزاد، معاون ریاست اداره خدمات بندر تجارتی حیرتان یا استراس به سلام‌وطندار می‌گوید، آنان بارها از حکومت محلی بلخ تقاضای تسلیمی این کمک‌ها را کرده‌اند، اما اداره محلی بلخ تا کنون موفق نشده این کمک‌ها را به نیازمندان برساند.

او افزوده که عدم تخلیه واگن‌ها سبب شده که بیش از 80 درصد کار این اداره را با مشکل مواجه شود.

باشندگان بلخ نیز از ضعف مدیریتی برای توزیع کمک به نیازمندان انتقاد می‌کنند و این کمک‌ها را در شرایط کنونی برای خانواده‌های نیازمند ضروری می‌دانند.

منیر احمد فرهاد، سخنگوی والی بلخ می‌گوید، حکومت محلی بلخ به منظور تسلیمی این کمک‌ها، به حکومت مرکزی مکتوب فرستاده‌ است، اما با گذشت چندین روز، پاسخی دریافت نکرده‌ است.

به گفته مسوولان اداره خدمات بندر تجارتی حیرتان یا استراس، کشور قزاقستان طی چند روز اخیر خواستار واگن‌های خالی خود شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала