Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

سال‌گرد رئالی شدن رونالدو؛ آغاز یک رویا

© AFP 2023 / StringerКриштиану Роналду празднует свой гол во время матча FC Barcelona - Real Madrid CF, 2017 год
Криштиану Роналду празднует свой гол во время матча FC Barcelona - Real Madrid CF, 2017 год - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یازده سال پیش در چنین روزی، کریستیانو رونالدو از منچستریونایتد به رئال مادرید منتقل شد تا یکی از بهترین نقل و انتقالات تاریخ دنیای فوتبال رقم بخورد.

به گزارش اسپوتنیک، در سال 2009 در چنین روزی کریس رونالدو فوق ستاره پرتغالی رسما به باشگاه رئال مادرید پیوست و مراسم معارفه وی در باشگاه سانتیاگو برنابئو برگزار شد.

رئال مادرید در تابستان سال 2009 با قراردادی 94 میلیون یورویی، با کریس به توافق رسید و رکورد گران‌قیمت‌ترین بازیکن فوتبال جهان را شکست.  رونالدو در فصل 11–2010، رکورد 40 گل تلمو زارا و 38 گل هوگو سانچز در یک فصل رئال را شکست. او با به‌ثمر رساندن 51 گل در یک فصل، رکورد تاریخ باشگاه که دست فرانس پوشکاش با 49 گل بوده‌است را شکست.

رونالدو بعد از زدن 34 گل در فصل اول حضورش در رئال مادرید، در هشت فصل بعدی رونالدو هر سال حداقل 40 گل زد و در فصل 2011-2012 تحت نظر مورینیو، به رکورد 69 گل در تمامی مسابقات رسید که بهترین آمار او در کل دوران حرفه ایش است. آخرین بازی رونالدو برای رئال مادرید، دیدار فینال لیگ قهرمانان 2018 بود که با برتری رئال مادرید همراه شد و او برای پنجمین بار (چهارمین بار با رئال مادرید) قهرمان اروپا شد. او برترین گلزن تاریخ رئال مادرید در لالیگا است.

از مجموع 451 گل رونالدو برای رئال مادرید، 311 گل در لالیگا رقم خورد و 105 گل در لیگ قهرمانان، 22 گل در جام حذفی اسپانیا و 6 گل در جام باشگاه های جهان، 4 گل در سوپر جام اسپانیا و 2 گل در سوپر جام اروپا. رونالدو با زدن 105 گل در لیگ قهرمانان با پیراهن رئال مادرید، توانست به صدر بهترین گلزنان تاریخ لیگ قهرمانان برسد و البته اولین بازیکنی شود که برای یک باشگاه بیش از صد گل در لیگ قهرمانان می زند.

15 جام مختلف با رئال مادرید شامل 4 لیگ قهرمانان، 2 لالیگا، 2 جام حذفی، 2 سوپر جام اسپانیا، 2 سوپر جام اروپا، 3 جام باشگاه‌های جهان در کنار 4 جایزه توپ طلا، دو جایزه بهترین بازیکن جهان و سه کفش طلا، افتخارات کریس در رئال مادرید است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала