بحران و افسردگی گسترده در پیوند به گسترش ویروس کرونا 

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر بحران و افسردگی گسترده در پیوند به گسترش ویروس کرونا 
بحران و افسردگی گسترده در پیوند به گسترش ویروس کرونا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک آینده پژوه امریکایی از افسردگی گسترده در پیوند به گسترش ویروس کرونا در جهان خبر داد. 
شناسایی نزدیک به 21 هزار بیمار کرونایی جدید در هند  - اسپوتنیک افغانستان
شناسایی نزدیک به 21 هزار بیمار کرونایی جدید در هند 

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری Mirror، پیتر شوارتز آینده پژوه امریكایی هشدار داد، كه ممکن است جهان در بدترین حالت از نگاه اقتصادی در پیوند با میزان گسترش نوع جدید ویروس کرونا قرار بگیرد. 
این کارشناس خاطرنشان کرد: یافتن واکسن در برابر عفونت جدید بسیار مهم است چون در غیر این صورت مجبور خواهیم شد  در «دنیای دچار بیماری همه گیر» زندگی کنیم.

شوارتز تأکید کرد: " این یک سناریوی واقعی بحران  اقتصادی و بیماری همه گیر دایمی خواهد بود که در آن کووید-19 یک چالش جدید خواهد شد".

آینده پژوه امریكایی بر این باور است، که جهان در حال حاضر از چهار «بحران آبشاری» در زمینه های  بهداشت، اقتصاد، حوزه اجتماعی و رهبری رنج می برد.

این کارشناس گفت: "ما بحران اقتصادی داشتیم و  جنگ تجاری، که اکنون شدت می یابد. حالا با بحران اجتماعی روبرو هستیم که توسط جنبش Black Lives Matter [زندگی سیاهان مهم است] ایجاد شده و علاوه بر این بحران رهبری در برخی کشورها  وجود دارد".

وی تأکید کرد، که به این ترتیب احتمال تحقق سناریوی رکود و کسادی بزرگ به دلیل همه گیر شدن ویروس کرونا موجود است.

یادآور می کنیم، که در ماه جون بانک جهانی،  آینده اقتصادی کشورهای دنیا را پیش بینی کرد. این بانک بر این باور است، كه پیشرفته ترین كشورها بیشترین خسارت را متحمل شده و نرخ كاهش تولید ناخالص داخلی آنها به هفت درصد خواهد رسید. میزان خسارت کشورهای در حال توسعه کمتر بوده و اقتصاد آنها 2.5 درصد کاهش خواهد یافت. همچنین خاطرنشان شد که این رکود اقتصادی برای کشورهای در حال توسعه اولین بحران همه جانبه طی 60 سال اخیر خواهد بود. خود این بحران عمیق ترین بحران از زمان رکود بزرگ در ایالات متحده  در سال 1929 میلادی خواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала