طالبان باید از مکانیزم‌های دموکراتیک خود را ثابت کنند

© سفارت روسیه طالبان باید از مکانیزم‌های دموکراتیک خود را ثابت کنند
طالبان باید از مکانیزم‌های دموکراتیک خود را ثابت کنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفیر روسیه درباره مشارکت طالبان در دولت آینده افغانستان گفت، که طالبان باید از سازوکار دموکراتیک خود را ثابت کنند. 
روسیه با هیچکس در افغانستان رقابت نمی‌کند - اسپوتنیک افغانستان
روسیه با هیچکس در افغانستان رقابت نمی‌کند

به گزارش اسپوتنیک، دمیتری ژیرنوف سفیر فدراسیون روسیه در کابل در یک گفت و گوی ویژه با خبرگزاری اسپوتنیک درباره مشارکت گروه طالبان در دولت آینده افغانستان، آمادگی جامعه افغانستان برای ادغام طالبان و امضای توافقنامه صلح با این گروه دیدگاهش را چنین بیان کرد: "آیا جامعه افغانستان آماده است؟ این پرسش را باید از خود افغانستانی ها پرسید. این کشور آنها است. آنها در آن زندگی می‌کنند،  آن را رهبری کرده و روند صلح را پیش می برند. در هر صورت، این اتفاق دیدگاه وجود دارد که مذاکرات بین افغانستانی بستری است، که بر اساس آن، طالبان می‌توانند به طور کامل در جامعه افغانستان ادغام شوند. نه به عنوان یک نیروی نظامی – سیاسی. بلکه به عنوان یک نیروی سیاسی... یعنی پیشوند «نظامی» باید از بین برود و از طریق سازوکار های دموکراتیک به عنوان یک نیروی قانونی خود را ثابت کنند".

سفیر روسیه درباره چگونگی امضای توافق نامه صلح بین طالبان و دولت کابل و پیوندهای افغانستان با پاکستان و تاثیر آن بر منطقه افزود: "امیدواریم و انتظار داریم که تأثیر مطلوبی داشته باشد. اسلام آباد شریک مهم ما است. ما با هم خوب کار می کنیم. پایان جنگ داخلی در افغانستان و ایجاد یک دولت فراگیر توانمند، به همه طرفها امکان می‌دهد تا چنین همکاری‌هایی را انجام دهند که به شکست تروریست های بین المللی در منطقه و نابودی قاچاق مواد مخدر کمک کند".

او همچنان درباره شیوه کار سفارت در شبکه های اجتماعی روشنی انداخته و گفت، که در این هیچ فتنه سیاسی وجود ندارد. وقتی رسیدم، دیپلمات‌های جوانی که نظارت بر شبکه های اجتماعی سفارت را دارند به من نزدیک شدند و گفتند، که هم افغانستانی‌ها و هم روس‌ها علاقه زیادی به کار ها و زندگی سفارت نشان می دهند. ما تصمیم گرفتیم که آنها را با زندگی خود آشنا کنیم.

یادآوری می کنیم، که متن کامل و نسخهٔ ویدیویی این مصاحبه به زودی از اسپوتنیک منتشر خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала