حوسی ها از گلوله باران فرودگاه در شهر نجران سعودی خبر دادند

© REUTERS / Khaled Abdullah حوسی ها از گلوله باران فرودگاه در شهر نجران سعودی خبر دادند
 حوسی ها از گلوله باران فرودگاه در شهر نجران سعودی خبر دادند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حوسی ها اعلام کردند که در پاسخ به حملات هوایی ائتلاف عربی به مواضع این جنبش، آنها نیر فرودگاه در شهر نجران سعودی را مورد گلوله باران قرار دادند.

به گزارش اسپوتنیک، جنبش انصار الا (حوسی ها) یمن، روز جمعه اعلام کردند که در پاسخ به حملات هوایی ائتلاف عربی به مواضع این جنبش، آنها نیر فرودگاه در شهر نجران سعودی را مورد گلوله باران قرار دادند.

یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در شبکه تلویزیونی "المسیره" گفت: موفق شدیم با کمک هواپیماهای بدون سرنشین، اتاق عملیات در فرودگاه نجران و انبارهای اسلحه در پایگاه هوایی پادشاه خالد و همچنین سایر اهداف نظامی را مورد هدف قرار دهیم.

پیش از این، ائتلاف عربی اعلام کرده بود که نیروهای پدافند هوایی چهار هواپیمای بدون سرنشین را که حوثی‌ها از یمن به سمت عربستان سعودی اعزام کرده بودند، مورد هدف قرار داده است.

  انهدام یک جنگنده سعودی آسمان یمن  - اسپوتنیک افغانستان
انهدام یک جنگنده سعودی در آسمان یمن

مناقشات نظامی و سیاسی در یمن میان دولت و مبارزان حوثی از جنبش شیعه "انصار الله" از سال 2014 ادامه دارد. از مارس 2015، ائتلاف نظامی کشورهای عربی به رهبری عربستان سعودی، از دولت یمن به رهبری عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مورد قبول جامعه بین المللی حمایت می کند. در دسامبر 2018، طرفین درگیری در یمن برای اولین بار در طی چند سال، تحت حمایت سازمان ملل متحد در سوئد پای میز مذاکره نشستند. طی این نشست تعدادی موافقتنامه مهم، به ویژه در مورد مبادله زندانیان، آتش بس در شهر بندری حدیده در کنار دریای سرخ و تحت کنترل سازمان ملل درآمدن این شهر حاصل شد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала