چگونگی پیدایش دنیا و زندگی

© Photo / NASA/CXC/M.Weissچگونگی پیدایش دنیا و زندگی
چگونگی پیدایش دنیا و زندگی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان بعد از یک سلسله تحقیقات به این نتیجه رسیدند که جهان یک هولوگرام است.

اسپوتنیک به نقل از Science Daily، دانشمندان کانادایی ، ایتالیایی و برتیانیایی گفتند که شواهد مهمی را بدست آورده اند و گویندگی از آن می کند که جهان یک هولوگرام پیچیده است.

آن های برای انجام این کار، ناهمگونی تابش اشعه را مورد مطالعه قرار دادند.

انفجار جدید در کیهان - اسپوتنیک افغانستان
کشف انفجار جدید در کیهان

تصویر ارائه شده محققین، نوار موقت ترسیم گردیده است. در ابتدا، یک مرحله هولوگرافی ابری و مرحله وجود دارد. این مرحله به این دلیل است که هنوز زمان و مکان شکل نگرفته است. در اینجا کیهان تا حد ممکن نزدیک به لحظه انفجار بزرگ است که ظاهراً هموار مشاهده می گردد. به عبارت دیگر، این یک نوع ماتریس است که پس از آن حجم ایجاد می گردد.

با پایان مرحله هولوگرافی، پس از 375000 سال،فضا شکل می گیرد. سپس تابش زمینه مایکروویو رجتی یا کیهانی ظاهر می شود که شامل الگویی برای رشد ستاره ها و کهکشان های نسخه بعدی جهان می باشد - به عبارت دیگر، یک جهان 2D  مسطح در ابعاد دیگر وجود دارد.

نظریه این که جهان یک هولوگرام با وضوح بالا است، در سال 1997 بوجود آمد. یکی از ریاضیدانان ارجنتاینی ایده ترکیب تئوری نسبیت با فیزیک کوانتومی را به وجود آورد. طبق فرضیه وی، مدل عمومی واقعیت سه ابعادی ما، همراه با زمان، در مرزهای 2D مسطح موجود است.

کشف دنیائی دیگری با موجودات زنده در کیهان  - اسپوتنیک افغانستان
کشف دنیائی با موجودات زنده در کیهان

Kostas Skenderis ، استاد علوم ریاضی ، توضیح می دهد: "تصور کنید، هر آنچه را که در این جهان سه ابعادی مشاهده می کنید، می شنوید و احساس می نماید، در واقع، در یک الگوی دو بعدی مسطح قرار دارد. این ایده شبیه به کارتهای هولوگرافی است ، جایی که یک تصویر سه بعدی در طیاره رمزگذاری می شود. "

همچنین ، نمی توان پدیده را با تماشای فیلم های سه بعدی به درستی مقایسه کرد. بیننده عرض، عمق و حجم اشیاء را می بیند، اما در حین زمان می فهمد که منبع آنها یک صفحه سینمای است. اما در واقعیت ما نه تنها عمق اشیا را مشاهده می کنیم، بلکه می توانیم آنها را حس کنیم.

حالا تلسکوپ ها و تجهیزات اندازه  گیری دقیق تر و موثر تر ایجاد گردیده است و این امر باعث شده تا اطلاعات بسیار زیادی در "سر و صدای سفید" یا آن نور مایکروویو را پیدا کنیم، که از زمان "خلقت" جهان باقی مانده است. با استفاده از این اطلاعات، تیمی از دانشمندان مقایسه پیچیده ای از ویژگی های موجود در این گزارشات با نظریه میدان کوانتومی را ارائه کردند. آنها موفق به یافتن آنچه که آنها اولین شواهد اساسی که جهان هستی یک هولوگرام است، پیدا کردند. معلوم شد که ساده ترین فرضیه های نظریه میدان کوانتومی همه چیزهایی را که دانشمندان قادر بودند در مورد اولیه جهان در طی تمام مطالعات کیهان شناسی بدانند توضیح می دهد.

کیهان به میدان جنگ مبدل می شود - اسپوتنیک افغانستان
کیهان به میدان جنگ مبدل می شود

پروفسیر اسکندر می گوید: "یک هولوگرام جهشی بزرگ در لحظه ایجاد ساختار جهان است. در اینجا تئوری نسبیت عام انیشتین در مورد مقیاسهای بزرگ بسیار عالی عمل می نماید. وقتی تحقیقات به سطح کوانتومی می رسد، شروع به تجزیه می گردد. ده ها سال است که دانشمندان برای آشتی دادن تئوری کوانتومی و قوه جاذبه انیشتین تلاش کرده اند. برخی معتقدند که این امر می تواند از طریق بازنمایی هولوگرافی حاصل شود. امیدواریم که به این لحظه نزدیک باشیم. "

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала